Her hører hun til, her føler hun seg hjemme og mestringsfølelsen er en fakta!

God mandag, dere!

I dag er jeg stolt. Stolt og glad over å få være mammaen til den fine jentungen min. Jeg er selvsagt stolt av alle ungene mine. Jeg kunne skrevet siden opp og side ned om hele flokken, men akkurat i dag kjenner jeg på en stor takknemlighet over at det går minstemannen sin vei. 

Jeg vet noen synes jeg er i overkant streng mot Mille til tider. Det lekses opp om rett og galt i ett sett, det finspikkes på talemåten og jeg pusher henne. Jeg har vært enorm streng med henne i stallen i det siste, og særlig på sprangtimene. Hesten Sol er nemlig ingen spranghest, og skal vel egentlig ikke bli det heller, men å hoppe 50-60 cm i ny og ne, er et mål og helt innafor.

Mille har derimot vært redd og Sol har så absolutt ikke vært sikker hun heller, særlig i det siste hvor jeg har forlangt at Mille skal galopperer når hun hopper. Da går det veldig fort, for Sol er utrolig sprek og sterk, og Mille synes hun mister kontrollen. Når Sol derimot velger å tølte (en egen gangart Islandshestene har), får hun ikke satset skikkelig og da hender det hun river meg seg hele hinderet, og det er selvsagt ikke bra. Det kan på ingen måte være særlig godt for henne, så derfor har Nina-mor bestemt at “ingen galopp, ingen hopping”, da er det eventyret slutt. Så klart dette er en streng avgjørelse å ta, og selvsagt veldig upopulært i følge Mille, men hestens sikkerhet må prioriteres. Hvis Mille ikke vil eller nærmere sagt “tør” å ta neste steg, ja, da tenker jeg det er best å avslutte når leken er god. 

Gårsdagens stevne var den endelige testen, og til min store glede bestod jentungen min den med glans. Hun la all bekymring til side, storkoste seg fra begynnelse til slutt, og var altså så høy og stolt på egen mestringsfølelse. Jeg tror aldri har opplevd henne så glad noensinne. Alle de andre jentene heiet henne fram. De stilte så til de grader opp for henne og ikke minst opp for hverandre. Dette er på ingen måte en lagsport, men hos oss på Leikvoll kan man nesten kalle det det allikevel. De unner hverandre å vinne, og de skryter og hjelper til. Vi har funnet oss en plass med tilhørighet, et sted og et miljø hvor menneskene tar vare på hverandre. Det er dyrbart og helt unikt å være så heldig, så dette skal vi ta godt vare på 

En veeeldig nervøs mamma.

Opp kl. 06, og klar med utstyr og hest presis kl. 08.

Sol er utrolig flink til å gå av og på henger, men det er reine marerittet å kjøre med henne. Hun står og tramper og sparker i ett sett, så det er godt vi ikke trenger å reise så langt av gårde. 

Sjekk smilet!

Noen i familien velger å sove bort dagen, mens andre “jobber”…

Har dere hatt en fin helg da?

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #barn #hest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg