Jada, eddik virker!

Hei, igjen!

Det er helt unødvendig å bruke skadelige kjemikaler for å bli kvitt ugresset. Jeg begynte å bruke ufortynna 7% eddik i fjor, og man ser faktisk allerede resultatet kun etter få timer, helt genialt. Siden det tross alt er syre, bør man visstnok være nøye med å treffe selve ugresset og ikke asfalten eller steinene rundt, men jeg har ennå ikke sett noen synlige skader av å spraye i vildens sky. Jeg sprayer nok like mye utenfor som midt i fleisen på uhumske, og det har gått helt greit. Man bør kanskje være litt mer forsiktig hvis man bruker 35% eddik blandet ut med vann i forholdet 1:2, men dette gamle kjerringrådet er virkelig noe å tenke på i disse “ta vare på naturen” tidene.

Nå gjenstår det bare det kjedeligste, å fjerne alt det døde ugresset…

Før…

…etter.

Før…

…et par timer etterpå.

Arg, hvorfor kommer forresten katten inn for å gjøre fra seg i kassa, får så å bare gå ut igjen? Etter 18 år, så er dette lissom innafor?

Skrives mer i morgen, Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

5 kommentarer
    1. Jeg prøvde dette i fjor, fikk ikke noen gode resultater og måtte gå over på roundup.
      Jeg skal forsøke en gang til, så får vi se om mitt ugress er seigere enn ditt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg