Årets sommerferie er i boks!

Endelig, dere!

Det så lenge ut som om det ikke ble noe sommerferie på Bjørn Erik og meg i år, og jeg har jo egentlig ingenting å klage over for Amerikaturen sitter fortsatt friskt i minne, men i slutten av neste uke bærer det avgårde til solfylte strender og opplevelser i fleng allikevel. Det var mange brikker som måtte på plass for å få dette til, men vi klarte det til slutt.

Tanken om å begynne å planlegge noe som helst begynte å spire da minsten Mille-mor allikevel kom inn på et ti-dagers opphold på Frambu (senteret for barn med sjeldne funksjonshemninger). Bjørn Erik har ferie i samme periode, så hvorfor ikke benytte oss av det å være barnefri? Mammaen min bor en liten kjøretur fra Frambu og hun ville gjerne ha besøk av Mille både før og etter oppholdet hennes og i tillegg kunne hun også sørge for at hun ble trygt installert på leieren. Mellomstemannen vår Pelle, som jobber i barnehagen rett oppi gata vår, kunne flytte inn i huset vårt og ta hånd om kattene og venninnen min Simone tilbød seg å ha yorken vår Pippi. Samtidig sa fôrverten vår Maren “ja” til å passe på hesten vår Sol, så da dere, ble det altså mulig å dra på ferie igjen, jippi!

Det var derimot ingen flybilletter igjen på markedet til en normal pris, uansett om vi dro fra Oslo eller fra hjembyen vår Stavanger. Vi var villige til å dra hvor som helst, men alt kostet skjorta, så det så lenge svart ut. Sære Bjørn Erik kom derimot på at han kunne bruke noen av flypoengene han har opparbeidet. Jeg holdt på å klikke i vinkel, for jeg har ikke kontroll på akkurat det der, men det viste seg altså at han hunken min har såpass mange poeng å ta av at hele familien faktisk kunne ha reist business class frem og tilbake til Australia. Det er visstnok en tanke han leker litt med til neste år, så i utgangspunktet ville han ikke røre dem. Godt han kom til fornuften og frigjorde seg litt fra denne Triumfpoeng samlemanien sin, for da kom vi oss altså avgårde allikevel. By the way, så mye som han reiser, har han helt sikkert klart å spare opp nye poeng til den kommende planen sin for neste sommer.

“Lucky me” skal altså til Barcelona i hele femten dager. Vi starter rolig med strandferie i Sitges, og avslutter med (hold dere fast) Rock Fest Barcelona 2018, yeah! Rockelegender som Kiss, Ozzy Osbourne, Scorpions og Judas Priest står på menyen, og jeg er altså ganske så elektrisk og happy nå. Flybilletter, hoteller og konsertbilletter er hanka inn, og jeg er overbevist om at dette blir nok et eventyr å føre inn i minneboka.

Disse ferieminnene er fra fjorårets tur til Sitges, når Bjørn Erik og jeg fikk være med på eventyrbryllupet til Marthe og Mathias, les gjerne her, her og her. Vi falt pladask for plassen, og tenk dere, nå skal vi snart få oppleve stedet igjen.

Før vi derimot kan realisere denne drømmeturen, er jeg nødt til å få lille snuppeline helt frisk. Dere husker helt sikkert at hun var sengeliggende nylig, og dessverre så dukket halsbetennelsen opp igjen i går kveld. Hun er på skolen i dag, men vi skal snart avgårde til legen å få litt mer medisiner. Så da må jeg henge i dere, vi får heller skrives igjen i morgen 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg