Ikke spør meg om hva jeg har gjort i dag…

God morgen 🌸

I disse Trolljeger-, topptur- og “jag sommerkroppen” tidene, forsvinner jeg. Det er ekstremt “inn” for tiden å være femti år og mestre utfordringene tyve- og tredveåringene gjør. “Drikk en shake og hopp opp på nærmeste høye fjell over tusen meter på førti minutter”, it´s easy peasy lemon squeezy. Eller kanskje ikke?

Nå må jeg innrømme at jeg aldri har vært tyve år og gått fjelltopper heller da. Jeg har vel aldri vært en atlet, og gymtimen på skolen var vel egentlig ikke favoritten. Der var jeg en streber, så jeg er litt stolt av å ha gjennomført “Trenerlederkurset” som valgfag på videregående. Det var nok min glansperiode, selv om jeg var en av de dårligste.

Bjørn Erik kommer hjem fra jobb. Det er ikke unormalt at han har vært innom tre fire storbyer i løpet av en uke, og han har alltid mye spennende å fortelle. Han elsker jobben sin, elsker menneskene han møter på sin vei, og han elsker å gjøre nytte for seg, hjelpe andre til en bedre hverdag. Han spør:”Hva har du gjort i dag da, snuppa mi?” Jeg tenker over spørsmålet en stund og svarer noe molefonken:”Ehhh, egentlig ingenting”.

Etter å ha kjørt en ivrig Mille til skolen, som skulle hele dagen i Kongeparken, dro jeg av meg BHén igjen, tok en smertestillende og fant 220 dyna mi og raggsokkene og la meg på sofaen. Jeg fikk besøk av en hund under dyna og to katter oppå, og sånn lå jeg mer eller mindre hele dagen. 

“Ikke spør meg om hva jeg har gjort i dag, er du snill, for da føler jeg meg så ubrukelig”. Min “topptur” var å få ordnet bursdagsgave til mamma og sendt den avgårde, og så har jeg ordna smed til hesten dagen etter at vi kommer hjem fra ferie. Ikke mye, men noe, og av og til så er det mer enn nok…

🌸Nina 🌸

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Hei Nina. Dette innlegget kjenner jeg meg veldig igjen i. Sånn har nemlig jeg og hatt det veldig ofte de siste årene. Det er så deilig at vi har noen som deg som setter disse plagene svart på hvitt. Som viser at selv om vi ser «freshe» ut på utsiden, så er ikke det alltid tilfelle. Tusen takk for alle de flotte innleggene dine, Nina!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg