A room with a view!

Det ønskes dere alle en riktig god morgen fra Sitges

Flyturen nedover i går kveld gikk helt uproblematisk. Det var rett og slett rein lykke å skulle fly en kort avstand for en gangs skyld, vi var jo fremme på et blunk. Stakkars Bjørn Erik som hadde tenkt å ta seg en velfortjent lur på overfarten, men hallo dere, tre timer er et minimum av hva jeg trenger å tatle på når vi plutselig er aleine og får verdens beste service av flyverten vår. Det var ikke måte på hva som kom vår vei i et sett, og denne dama her sier så absolutt ikke nei til godsaker, for nå er det tross alt ferie.

Forrige gang når vi var her i bryllup i fjor, tok vi en drosje fra flyplassen. Det kostet rundt 500,- og var helt innafor når vi ivret etter å få møte alle de andre, men denne gangen hadde vi god tid. Vi rusla derfor bort til bussen og tok den for den nette sum av 14 Euro. Slettes ikke dumt når han far disket opp med snop fra kiosken og vi fikk sitte sammen helt bakerst som rampungene når vi var små.

Bussen tok en snau  halvtime og det tok oss fem minutter og rusle ned til hotellet vårt Subur som ligger helt nede ved strandlinja. Vi fikk dessverre ikke veranda ut mot sjøen, men hjørnerommet, så vi ser allikevel ut mot det blå hvis vi lener oss litt utover. Rommene er bittesmå, og senga likeså, men det er reint og har en en supervennlig staff.

Hotellet har egen sportsbar, så jada det blir plenty av fotball på oss her også. Vi startet der med burger og pizza i går kveld og tok deretter rusleturen rundt i nabolaget. Vi kom akkurat tyve meter bort i gata, for der ligger gågata med alle sine små barer og butikker. Vi bor altså midt i smørøyet.

Nå skal vi snart ta oss en liten tur ned på stranda, og sjokkere de andre badegjestene med de hvite kroppene våre. Målet er å få litt farge på leggene, men ellers så er vi ikke så nøye. Hasta la vista, dere, vi skrives snart igjen 🇪🇸

Vi hadde egentlig lov å sjekke inn seks kofferter, men tre fullstappa kolli fikk holde.

Joda, det gikk fint å ta buss også.

Flinke mannen min.

Klokka er ni på kvelden, og det er fortsatt lyst ute.

Utsikten fra rommet vårt.

Her ble vi sittende i går kveld, begge vendt ut mot den lille gågaten. Som å sitte på teater.