Var dette så lurt da?

Jada, jada, dere ser helt riktig. Undertegnende har vasket sine eldgamle yndlingssko i oppvaskemaskinen, fordi hun så noen andre gjøre det på Snap nylig, og da måtte det altså hermes. 

Jeg veit venninna mi Simone, kommer til å kjefte på meg nå. Jeg hører henne allerede: “Du må da ikke vaske de nostalgiske adidas skoene, de skal eldes med verdighet, de skal se møkkete ut!”. Ja, jeg veit jo det, de er litt ekstra fine når de ser slitte ut, men etter festivalen i Barcelona, måtte de til pers. For jeg bruker de hver bidige uke, og nå så de i overkant “klare for søpla” ut. Jeg har jo egentlig egne festivalsko, Converse i alle former og farger, men de ble rett og slett for vonde å gå i når det ble så varmt som det ble. Adidasene var derfor eneste alternativ, og etter de strabasiøse dagene, så de altså helt for jæ… ut. Jeg var nødt å vaske dem, men tok ikke sjansen på å legge den i vaskemaskinen, selv om jeg har en nokså fin sko-vaskepose med polstring. Når jeg derfor så en venn av meg putte de i oppvaskemaskinen, tok jeg altså sjansen.

Jeg kjørte de på 65 grader, og Bjørn Erik tok helt feil når han trodde skinnskoa skulle gå i oppløsning etterpå. De klarte seg helt glimrende, og etter et par timer på tørk ute i sola, var de primaballerina klare igjen. De ble ikke kritt hvite, men nå veit jeg i alle fall at de ikke er noe bakteriebomber lenger. Apropos bakterier, noen synes sikkert det i utgangspunktet er “nasty” at jeg velger å vaske de der vi vasker det vi spiser av, men det var uansett meningen å ta den rensen på maskinen nå, som vi gjør et par ganger i året, så det er nå gjort. Så, hva synes dere opp dette da?

Så møkkete!

Ikke helt hvite etter vask, men uansett mye bedre.

Før…

…etter.

Jeg veit ikke om det er sunt å anbefale det her egentlig, men jeg tror nok jeg kommer til å gjenta det med de skoene jeg er redd for. I vanlig vaskemaskin for de rett og slett for mye juling i, mens på denne måten ligger de like fint og stille hele tiden.

Nei, da skal jeg sette i gang å lage pizza. Mille er i stallen med venner i dag, men Pelle kommer innom en tur for litt mat.

Håper dagen er fin, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. vask i maskin samtidig med håndklær eller sengetøy! legger alltid skoene inn i et putetrekk og fyller maskinen med håndklær <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg