Hjemlengsel ❤️

Hei igjen!

I går fikk vi endelig til en familietur. Jeg synes dessverre det blir sjeldnere og sjeldnere for hver gang vi alle gjør noe kjekt i sammen, men det er nok helt naturlig når ungene vokser opp og heller vil gjøre sine egne greier. Når vi derimot fikk fint besøk i Haugesund, og sjansen bød seg til å heie frem fotballlaget i våre hjerter, var vi ikke seine med å bestemme oss for en sjapp biltur.

Bjørn Erik og jeg plukket opp Mille i stallen, og avgårde bar det. Med nystekte påsmurte rundstykker og hjemmelaga iste, forsøkte vi å ta igjen litt sårt savnet familietid. Mille klarte også å lage til litt sprell i baksete under klesskifte, særlig når undertegnede hadde pakka med en alt for liten bukse. Til mitt forsvar plukka jeg med meg den buksa som lå øverst i skapet. Jaja, jeg har nå vært ung selv en gang og liggi på gulvet og tvunget på meg en alt for åletrang bukse, men jeg er enig med minsten at det ble en større utfordring å klare det i baksete på en bil.

Vi kom oss nå frem til Haugesund etterhvert, og der ble vi møtt av supergira Oslo-folk klare til kamp. Gratisbilletter gjorde turen vår plutselig enda bedre, så nå var det bare for Enga å toppe opplevelsen med seier i lomma på hjemveien. Det ble dessverre ingen jubel på hjemveien, men vi var alle enige om at det uansett var verdt å ta turen. Vi er nødt til å få med oss et par kamper i året, særlig når de møter lag i nærheten av Stavanger. I tillegg så kjente jeg på hvor mye jeg savnet hjembyen min. Østkantdialekta og tilhørigheten til stedene jeg har vokst opp på, står meg kjært, og det var altså så deilig å kjenne på den følelsen igjen. Vel, det er selvsagt ikke noe godt å ha hjemlengsel, men av og til er det helt greit å savne fødebyen sin og menneskene som har vært med å forme en til det man er i dag.

Det er 86 dager igjen til kåringen av “Mammablogger awards 2018”. Trykk gjerne på banneret under her og stem meg frem 🌸

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Jeg så deg på kamp i går (faktisk før jeg så snapen du la ut) 😊 Du lyste opp med det flotte håret ditt 😊 Jeg er glad dere måtte reise hjem uten seier, men det er fordi jeg heia på hjemmelaget 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg