Det var på høy tid å innkassere julepresangen fra i fjor!

God søndag, dere 🍂

I dag var jeg bombesikker på å våkne ekstra støl og stiv i alle ledd, men neida rideturene i både hei og li samt i egen stall i går, gjorde egentlig bare godt for kropp og sjel. Det er som sagt et drøyt år siden jeg sist kom meg opp på hesteryggen, jeg har rett og slett vært litt engstelig for at utfallet etterpå bare skal gjøre vondt verre, men det er selvfølgelig stor forskjell på å kjenne at man har “trent” litt i forhold til de hverdagslige faste ondene. Jeg kan rett og slett ikke huske sist gang jeg svetta, ble litt god og varm, for så å fryse litt igjen etterpå. Lysten på en lang dusj har ikke vært så etterlengta på lenge, så det her dere, må jeg rett og slett ta meg tid til oftere.

I fjor jul ga jeg to av venninnene mine rideturopplevelser i presang. Tonje og jeg har gjort dette før, og er nok noe av det kjekkeste vi har gjort i sammen. Det skapte lattermilde minner for livet, og i går var det altså på høy tid å få innkassert julegaven før hun faktisk får en ny. 

Det var helt naturlig for meg å velge å dra tilbake til Jofrid og Baklia. Det var som sagt her vi hentet vår Sol for over to år siden, og jeg følte med en gang at det var noe skikkelig seriøst og trygt med denne plassen. I tillegg så synes jeg det er noe befriende og friskt å komme seg litt opp i terrenget, og det valget har man altså her. Man kommer seg raskt unna bymaset på den drøye 30 minutters kjøreturen, man er langt ute på bondelandet, og det i seg selv er jo en gave, synes jeg.

Været var med oss, og de trygge hestene Pilgrim og Frigg jobba godt i ulendt terreng og tok oss som sagt opp til fjells. Utsikten var upåklanderlig, og cookiene til Bjørn Erik, som var med som niste, smakte som vanlig fortreffelig. Tonje og jeg følte oss som de fniste fjortissene, og nøyt hvert bidige sekund. Det må med andre ord ikke gå åtte år til, før vi gjør dette i sammen igjen 👩‍❤️‍💋‍👩 

Jeg fikk som sagt Frigg, som faktisk er drektig.

Jofrid

Prilgrim og Frigg

Santo

Rexie

Dennis

Selvsagt har jeg filma litt også fra denne fantastiske dagen!

Da hører jeg at bamsefar er i gang oppe også, så da er det vel på tide å mekke sammen litt egg og bacon. Han og Mille er bøssebærere i dag for årets TV aksjon som går til Kirkens Bymisjon, og jeg håper det blir en god førstegangsopplevelse for dem.

Nyt søndagen, videre!
 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#islandshest #ridning #tur #venninne

2 kommentarer
    1. Bedre seint enn aldri vettu! 😉 Jeg er livredd hester, etter en ridetur på Kapp Verde for noen år siden. Nå var riktignok det bare muldyr da, men like ille uansett. Skal aldri mer i mitt liv sette meg på en hesterygg igjen. Men det ser jo både koselig og gøy ut, på bilder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg