Vi tjuvstarter…

God mandags morning, kjære dere.

Her hjemme tar vi fortsatt små babysteps. Mille er på langt nær frisk ennå, så de to siste døgnene har hun sovet 13 og 14 timer. Det var nok helt himmelsk for henne å endelig få sove i egen seng igjen, og ikke minst få den roen hun trengte. Det blir med andre ord ikke skole på henne de nærmeste dagene. Hun blir utslitt bare av å gå opp og ned trappene her, så den sårt savna ivrige samtalepartner min, må jeg nok vente en stund på å få tilbake. 

Snille venninner troppet forresten opp i helgen, så vi alle fikk litt normal input fra utsiden og det var deilig å le og prate om alt og ingenting. Mille satt stille og fulgte med så godt hun kunne, og selv om hun ikke var helt til stede, vet jeg at hun satte stor pris på besøket. I tillegg fikk hun verdens fineste førjulsgave, nemlig boken alle snakker så varmt om “Snøsøsteren”. Julefortellingen i 24 deler er ment å være med på å skape den magiske stemning frem til julaften, så vi har faktisk tjuvstartet og begynt å lese den høyt allerede nå. Vi har nemlig litt dårlig erfaring med sånne “les et kapittel hver dag frem til jul”, for som regel kommer vi aldri i mål. Vi pleier nemlig alltid å glemme det ut de siste dagene, og får rett og slett ikke med oss slutten, og hele poenget. Derfor har vi begynt å lese den, og allerede på første kapittel, ble klumpen i halsen bare større og større. Jeg har derimot blitt beroliget av venninnen min at dette er boken alle barn bør få med seg, historien er vakker hele veien i gjennom. Så da er det bare å brette opp ermene og ta imot alle følelser som måtte kommei. På baksiden står det at dette er boka som passer for juleelskere i alle aldre, så vi åpner sinnet og gleder oss til alle de koselige lesestundene vi har foran oss.

Jeg ønsker dere alle en finfin start på uken, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#snøsøsteren #bokelsker #lesehest #mamablogg #barn

2 kommentarer
    1. Den boka har jeg også lyst på, selv om jeg normalt ikke har noen barn i hus her! Tegningene er jo bare helt fantastiske! Så skjønne dere er i like pysjer/kosedresser. <3 Godt å få jenta hjem igjen tenker jeg, fortsatt god bedring.

    2. Så godt at Mille kommer seg, nyt boka og lesning sammen er noe av det beste som finnes. Fortsatt god bedring til prinsesså💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg