Sommerferien er i boks!

God morgen, fininger!

Den dama her er en smule irritert. Jeg har nemlig blitt helt pottetett og får derfor ikke sove. For som mange av dere vet, var jeg avhengig av sterke nesedråper i 11 år, og det siste året styrte det til mye av hverdagen min og ikke minst natta. Jeg kan overhodet ikke havne i den fella igjen, så da er det bare å stå opp, ta seg en lang dusj, og finne sofakroken med en kopp rykende varm Lemsip. 

Det som derimot får meg på mye bedre tanker, er at vi akkurat har fått bestilt neste års sommerferie. Jeg var litt redd for at det kanskje ikke ble noe på oss denne gangen, for vi har allerede skaffet oss billetter til to festivaler, den ene i Barcelona og den andre i Oslo, og om fire måneder skal vi jo også til solfylte Miami. Det var så vidt jeg turde å nevne en mulig sommerferie på oss, men etter mange dagers leiting etter den perfekte “slapp av resorten til en grei pris”, fant vi drømmeplassen. Jeg er egentlig ikke så stor fan av å reise tilbake til steder jeg har vært før, men plutselig formelig ropte en av favorittplassene mine på oss. Vi skal altså tilbake til Hellas, til vakre Paros, og denne gangen skal vi på på den helt andre siden av øye, nærmere bestemt Naoussa. 

Vi kom over denne perlen da vi øyhoppet i Hellas for et par år siden, les gjerne her, og jeg falt pladask for det siste stedet vi besøkte. Det var aldri meningen at vi skulle hit, men jeg måtte jo plutselig fordi jeg på Santorini møtte ei dame som gikk med verdens fineste kjole som jeg bare måtte gjøre et forsøk på å få tak i, les gjerne her og her. Tenk det da dere, jeg føler meg altså så heldig som skal tilbake til denne nydelige øya. Denne gangen har vi derimot tatt litt forhåndsregler og med vilje valgt bort det å ha basseng. Det er reine bakteriebombene for Mille sine ører, så nei, det sjansen tar vi altså ikke. Vi har uansett en bitteliten vik rett nedenfor oss, hvor vi kan ta både morgen- og kveldsbadet. 

Lille enkle hotell “Captain Nicolas” ligger i en stille og rolig gate, rett ved sjøen, med gåavstand til byen. Akkurat som jeg foretrekker det, når batteriene skal lades opp maksimalt før den mørke høsten setter inn ☀️

Sjekk ut denne rolige lille gata da dere, og i tillegg er det et steinkast ned til vår egne lille vik.

– Nina –

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#hellas #sommerferie #drømmeplassen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg