Tuuusen takk 💕

For en helg, og for en feiring!

I skrivende stund sitter jeg her på kjøkkenet mitt og skuer utover stua, som de siste dagene har vært i fullstendig kaos. Et deilig kaos vel og merke, fylt av barnelatter fra morran til kveld. Det har ikke vært stille et sekund, så nå tillater jeg meg å punktere litt. Nå settes tempoet helt ned, roen og stillheten skal nytes før jeg skal inn og lese alle gratulasjonene og takke dere alle for lykkeønskninger som har kommet vår vei. Mille skal også etterhvert få lese dem, og dere skal alle vite det at dette er stort for både henne og oss som familie. Tusen takk!

Jeg har selvsagt brukt kameraet flittig, foreviget mange gode stunder underveis, så dere må regne med at det blir en del bursdagspreik i dagene fremover. Først vil jeg derimot få vise dere gaven Mille fikk av Bjørn Erik og meg.

En skulle kanskje tro at en 13 åring, som på toppen av det hele eier sin egne hest, har en lang lang liste over ting hun ønsker seg til bursdagen sin, men ikke jentungen vår. Nå tror sikkert noen av dere at hun er bortskjemt til tusen, at hun har alt mellom himmel og jord, men nei, hun har egentlig aldri vært den ungen som må ha alt. Vel, hun ønsker seg selvsagt mobil, spillkonsoller og enda en ny ridepisk, som de aller fleste andre hestejenter, men hun har til dags dato aldri ødelagt noe, så når hun først har fått det, ja det trengs det ikke flere. Bjørn Erik og jeg visste derfor ikke helt hva vi skulle gi henne, helt til jeg fikk en yrende idé, hvorfor ikke få noen til å male Sol og henne?

Jeg var først veldig skeptisk til dette, litt engstelig for at hun kanskje var litt for ung til å ville sette pris på en slik gave, men der tok jeg gudskjelov skammelig feil. Jeg forklarte henne på forhånd der hun i spennende iver forsøkte å få av alt papiret bildet var pakket inn i, at dette gjerne ikke var den ultimate gaven å få som trettenåring, men at hun gjerne ville sette mer pris på det når hun ble eldre. Fine Mille begynte derimot å gråte i det hun fikk se det, og tvilen om at hun ikke ville sette pris på dette, forsvant som dugg  for solen. Gledestårene trillet, og det var en sann lettelse, dette var og ble tidenes gave.

Det er Inga som er den flinke kunstneren bak mesterverket, og jeg bøyer meg i støvet for hvordan hun har løst oppgaven. Det er på ingen måte noe tvil om at dette er Sol og Mille, det har hun virkelig lagt sjela si i for å få frem, og Bjørn Erik og jeg er altså så takknemlig. En venninne av meg spurte i går om det var slik jeg hadde sett for meg at det skulle bli, men for  være helt ærlig, jeg hadde ingen formening om noe som helst. Jeg overlot dette helt og holdent til kunstneren, jeg stolte på at hun tok de riktige avgjørelsene underveis, og det klarte hun med glans 💕

Jeg ønsker dere alle en riktig god start på uken!
Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#kunst #maleri #barn #hest

5 kommentarer
    1. Wow for et nydelig bilde 💖 Har ikke ord vakkert bilde 😀Og gratulere med dagen som har vært Mille ♥️💖🎈

    2. Hei på deg!
      Savner dine hverdagslige og fargerike betraktninger om selve livet.
      Blir litt bekymret når du ikke har delt av deg på snart 1 mnd :/
      Tenker at det sikkert ikke er uten grunn, og ønsker dere står han av uansett hva det skulle være.

      Sender en stor God-Jul-Klem fra Trondheim

      1. Heihei, ja nå er jeg på nett igjen, og prøver så godt jeg kan å lære meg alt dette nye. Litt skremt av sånt, så ting tar helt sikkert tid før alt er helt på greip igjen.
        Takk for juleklem, her har du en tilbake 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg