Slik blir plastpottene som nye igjen 🌾

Hei igjen!

Jeg fĂžler meg egentlig ikke som en sĂ„nn typisk “tipse-person”, er vel ikke den mest kreative, men akkurat nĂ„ sĂ„ bĂžr de av dere som trenger rĂ„d om Ă„ freshe opp plastikkpottene sine, spisse Ăžra. For jeg var altsĂ„ sĂ„ fortvila allerede i fjor nĂ„r jeg sĂ„ pottene mine bli mer og mer solbleka og stygge. Da brukte jeg vanlig matolje pĂ„ de, noe som funket bra der og da, men ulempen med det var at de ble klissete og derfor etterhvert tok til seg alt av stĂžv og dritt.

Denne gangen har jeg derimot brukt samme middel som brukes pÄ gummidetaljer pÄ biler, som for eksempel stÞtfangere. Pottene mine er selvsagt ikke av gummi, de er i hard plast, men dette middelet funket som bare det. Det gjenopprettet ganske mye av fargen, sÄ nÄ ser de nesten nye ut igjen. Jeg tenkte derimot jeg skulle gjenta prosessen en gang til, sÄ tenker jeg resultatet blir noenlunde perfekt.

FÞrst vasket jeg selvsagt pottene, med god hjelp fra hunken sÄ klart, deretter lot jeg dem tÞrke og sÄ var det bare Ä spraye og tÞrke dem med en tÞrr klut rett etterpÄ. 

Sant de ble fine?

Vi brukte altsÄ denne, men jeg tenkte jeg skulle forsÞke den andre varianten han kjÞpte ogsÄ. Likt produkt men i form av en sprayflaske lik de vi har hÄrlakk i.

Tror BjÞrn Erik ble letta, for jeg tror han sÄ hundrelappene fyke der et Þyeblikk pÄ helt nye potter


Ha en superduper dag dere, klem Nina

 

 

#tips #blomsterpotter

3 kommentarer
    1. Da skal jeg tipse om Ä bruke det som kalles plastfornyer. Det du har funker best pÄ gummi, som du skrev. Plastfornyer er beregna for hardplast som stÞtfangere etc. Autoglym har en god en. Eller noe som heter Polytrol.
      Brukt til stĂžtfangere i maaange Ă„r pĂ„ gamle biler – supert 🙂

      1. Tusen takk, har skrevet det ned, os skal fĂ„ shoppa det snarest. Tror egentlig det var det jeg googla meg frem til fĂžrst, men sĂ„ kom altsĂ„ mannen min hjem med det her som skulle fungere omtrent likt. Ble veldig fornĂžyd, men skal sĂ„ absolutt prĂžve det du nevner her 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg