Julen er pakket bort og jeg har gjort mitt første eBay kupp…

 

Hello sunny day!

Jøss, for et vær vi har, dere! Jeg skulle selvsagt heller vært ute, men jeg får vente til Mille kommer hjem fra skolen så vi kan skynde oss avgårde i stallen og heller nyte solstrålene der. Det er uansett en hel del jeg må ta tak i her hjemme, for i morgen bærer det avgårde til Oslo igjen. Jeg skjønner egentlig ikke hva Bjørn Erik og jeg tenkte på når vi planla årets første kvartal. Tror ikke vi hadde helt snøringa, for nå viser det seg at vi har alt for mange baller i lufta. Vi skal hele fire ganger til Oslo før vi setter avgårde til statene i midten av mars, og det er jammen meg ikke bare bare.

Jeg er vel som alle andre, som elsker å reise å oppleve nye ting, men jeg har det med å kave meg litt opp i forveien. For først og fremst så må alle dyra være plassert, så må huset se sånn nogenlunde bra ut og så var det den pakkinga da. Pakkinga er vel egentlig det kjedeligste, for da må jeg ta stilling til hva jeg skal ha på meg. Hva passer?!

Jeg har for lengst begynt å følge Sigrid Bonde Tusvik sitt gode råd om å stå opp når man ikke får sove lenger, så i dag begynte dagen allerede klokken fem. Da var jeg nemlig 99,9% enig med meg selv om at Oslo-turen var en realitet, og tenkte det var bedre å komme seg opp og få varme i ledda, enn å ligge å tenke på alt som skulle vært gjort. Så når Bjørn Erik og etterhvert også Mille kom slentrende ned til frokost, var jeg godt i gang med å strippe juletreet for julepynt. Treet har oppført seg eksemplarisk denne gangen, vært en pryd fra begynnelse til slutt, så derfor har det fått stå å skinne mye lengre enn vanlig. 

Det koselig oppi det hele, er at jeg i år pakker vekk julekoppene mine, helt komplett. En av dere lesere spurte meg nylig om hvor jeg hadde kjøpt de, og siden de er eldgamle trodde jeg de var umulig å få tak i. Jeg falt derimot for fristelsen og søkte dem selv opp på nettet, siden jeg mangler et par stykker. Jeg er litt dårlig på å handle fra utlandet, synes det er litt skummelt (jaja, jeg veit jeg er gammaldags), men kunne ikke motstå fristelsen å forsøke å handle på eBay når den etterlengta knuste røde plutselig dukket opp. Bjørn Erik som er en kløpper på det her, ordna kjøpet for meg, og i går dukket den første opp, den som ble knust for over ti år siden. Enda en til er på vei, også den fra England, og det er jammen meg ikke mer som skal til for å gjøre denne dama her glad.

 

Treet er like fint, selv etter at alt pyntet er av, og det var faktisk litt fristende å la det stå enda lenger…

Tuuusen takk for alle de koselige julekortene. De blir som før tatt godt vare på. Har rett og slett ikke hjertet til å kaste dem…

Mon tro om jeg klarer å kjøpe litt mer glitter og stas på turen vår til statene. Mangler bl.a. Elvis…

Det er kun jeg som elsker polkagris søtt her i huset, og som regel pleier stengene å gå ned på høykant. Jeg glemte de derimot helt ut, og nå som det nye året er godt i gang, har jeg ikke lov å røre dem (hilsen meg selv)…

Jeg tror jeg skal lese meg opp på hvor mange forskjellige motiver det ble laget av disse, og så skal jeg jammen meg forsøke å få tak i alle sammen…

Jeg ble egentlig aldri lei jula denne gangen, men all fråtsinga var det godt å legge bak seg. Nei, nå skal jeg opp å få på meg ulltøyet fra topp til tå, for med dette nydelige været kom også kulda. Helt greit egentlig. Jeg foretrekker heller å ha det kaldt og strålende, enn sidelengs regn. 

Ha en fortsatt fin torsdag dere!

Klem Nina

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #jul

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg