Nå bookes det eventer til den kommende Las Vegas turen vår, samtidig som vi mimrer litt…

God søndagskveld, dere!

Denne helgen har vi mer eller mindre tilbragt hjemme. Mille har vært hos Hege, og en venninne av henne har hatt Sol. Vi hadde derfor egentlig muligheten til å finne på noe sprell, men valgte heller å prioritere maling av tak. Det må tas hele tre ganger, og er derfor den megajobben.

Innimellom slaga har vi selvsagt kost oss, for det har jo tross alt vært snopelørdag. I tillegg har vi også brukt litt tid på å booke diverse eventer på vår kommende Las Vegas tur. Vi har som sagt vært der før, med Mille og Pelle når de var seks og elleve år, med denne gangen kommer mamma fra Oslo og er barnevakt i påsken så vi turtelduene kan ta en langtur helt på egenhånd.

Helikoptertur til Grand Canyon står ikke på agendaen, for det eventyret har vi opplevd før. Jeg ble helt klikkolini på fredag, når jeg ikke fant bildene fra turen, men etter mye om og men ble de endelig funnet på en eldgammel PC som har vært død i en evighet. Jeg var i overkant glad i å ta bilder den gangen også, men var ganske så urutinert. Kappa hoder og bein og tok en hel haug loddrett, som ikke egner seg i blogginnlegg, men gode minner skaper de allikevel, for det var jo en opplevelse for oss alle uten sidestykke.

Jeg husker jeg grugleda meg skikkelig, for jeg hadde aldri vært i et helikopter før. Bjørn Erik som tok dette til og fra jobb hver gang var roligheten sjøl, mens jeg var skjelven til tusen. Vi ble plukket opp på hotellet, og kjørt til en base et godt unna selve Las Vegas by. Der ble vi grundig opplært i diverse sikkerhet og ble pålagt å ha på oss en såkalt rumpetaske med redningsvest i. Skulle uhellet være ute, ville piloten helst nødlandet i elven, så derfor var dette helt nødvendig. Djiiisus, dere kan jo gjette hva som gikk gjennom hodet mitt da. Krasj i Coloradoelven så klart, og det var neimen ikke et vakkert syn.

Nervene var i helspenn, i hvert fall de ti første minuttene, men etterhvert ble også jeg oppslukt av alt som ble fortalt oss. En tror kanskje helikopterturen var kjedelig siden terrenget er nokså ensformig før man når fjellene, men historiene piloten fortalte var mange og utrolig interessante. Fra heroiske indianerfortellinger til galskapen og fasinasjonen av alle atomspregningene som foregikk helt frem til 1992. Tenk det da dere, soppskyen fra alle sprengningene ble en av de aller største turistattraksjonene i Nevada. Gått de tok til fornuften og slutta med det der, vel det er i alle fall lov å håpe…

 

Åhhh, så avslappa jeg ble over å få utlevert redningsvest…NOT!

Hoover Dam 

Fyyy, ser jeg var dårlig til å bruke solfaktor!

Spent snuppeline.

Min egen Tom Cruise.

Vi måtte stoppe for å fylle drivstoff.

2 milliarder år med geologisk historie.

Ikke så veldig spent Pelle, han sovna underveis.

Målet for dagen og til info betales det en avgift til indianerne for hver landing.

Utrolig godt med skygge.

Magiskt!

Mille var opptatt med å ta sine egne bilder.

Mon tro om det er en ørn?

Let´s go home, back to Las Vegas!

1600m fra topp til bunn

Vi skal som sagt neppe tilbake hit mer, men er så absolutt verdt turen hvis muligheten dukker opp. På vår kommende tur er vi nok mer opptatt av hva som skjer nattestid, eller kveldstid mener jeg vel egentlig. Jeg trenger ikke å skryte på meg at vi har blitt nattranglere, det orker jeg ikke, men nå som vi kan gjøre akkurat hva vi vil, blir det nok en del sene kvelder.

Har dere hatt en fin kveld? Er dere klare for kjendis farmen? Bjørn Erik ser ikke det, så det ser Mille og jeg på opptak en annen dag, men en episode av Netflix sin serie Peaky Blinders blir det nok, tenker jeg.

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #foto #barn #reise #amerika #grandcanyon

2 kommentarer
    1. Eg har ei venninna som e gift og bor i las-vegas og de går for dt mesta ud i gamle vegas masse gratis konserter der og dårr e ein restaurant som har sygehus tema knall goe mat og e te å anbefala viss du vill så kan eg få navnet på den??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg