Årets juletre 🎄

Tenk, da har vi kommet til bittelille julaften. Mens Mille gjør det ekstra fint for islandshoppa vår Sol i stallen, baker Bjørn Erik og jeg. Jeg små kransekakestenger dyppet i sjokolade og Bjørn Erik alles cookie favoritt. Sistenevnte er jo egentlig ikke en typisk julekake, men vi har for lengst valgt å lage de kakene vi liker og garantert spiser i stedet for å kaste en hel haug over nyttår.

Innimellom alle gjøremålene, tar jeg en kikk bort på årets juletre. Det er helt klart mye mindre i år enn tidligere år, men det er allikevel litt av et skue. Det er deilig å hvile øynene på det, og blikket går stadig opp i taket der små hvite snøfnugg danser om hverandre. Den nye julestjerna med den lille prosjektoren i seg, glitrer virkelig flott der oppe i toppen.

Bjørn Erik synes egentlig vi har nok pynt til treet. Det bugner, men allikevel er det han som overrasker meg med noe nytt i julepresang hvert år. Jeg hadde for lengst glemt fjorårets gaver, og hvinte derfor av glede da de små eskene dukket opp. I tillegg har vi hentet frem minner fra gjengens siste utenlandsfeire i Mexico i år. Mange synes nok kanskje wrestlingfyren “Psycho Clown” hører hjemme andre steder enn på et juletre, men Mille synes han passet perfekt sammen med alle de andre galne minnene våre, og jeg synes hun har helt rett 🎄

Den mest “levende” og glitrende stjerna vi noensinne har hatt.

Det er ekstremt morsomt å ha tog kjørende både i og under treet. 

Vi har alltid samlet på Disney figurer, og Snehvit er ny i blant gjengen.

Denne fargeglade karen ble funnet i julebutikken i Bergen i fjor, og jeg synes altså han er så fin..

 

Det er selvsagt blandende følelser å henge opp han her.

En av mine største favoritter. Nisseparet fra Budapest.

Det skjer en hel haug av ting under treet også, men det får dere vente med å se til i morgen.

1 kommentar
    1. For et fantastisk juletre 🙂 Herlig pynt! Og det med kakene, er så enig. Bedre med kaker man liker enn å bake ting som andre har, men ingen spiser hos dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg