Grønn terapi hobby 🌿

God kveld, kjære dere.

Nå har vi fått besøk av han Brede, altså mannen til fargeglade Simone. Han og Bjørn Erik er oppe på badet og finner ut av fuktighetsskaden vi har fått på badet. Vi har antagelig hatt den i flere år uten å merke noe, men når vi nå skulle bytte skap og vask, dukket det jammen meg opp en vegg som var helt ødelagt. Jeg hører det diskuteres veldig der oppe nå, så jeg tror jeg holder meg på avstand og finner roen her nede i hula mi i stedet.

Jeg koser meg altså så i denne grønne oasen. Det har blitt min lille hobby, kall det gjerne en slags terapi, og det er godt å ha noe som bare er mitt. Det sysselsetter, og det er gøy å se at det meste spirer og gror.

Jeg sleit derimot lenge med at små fluer trivdes alt for godt i våt jord.Tuller ikke, men tror jeg spiste et par-tre stykker fluer ved et uhell hver bidige dag. Ekstremt ekkelt i lengden, så har brukt en del tid på å lage god drenering, og tørket ut de verste synderne, så nå ser det ut som om jeg har lyktes med å ta knekken på dem.

Hadde egentlig som mål å stoppe å skaffe meg flere planter etter å ha rundet 50 stykker her nede i første etasjen, men har funnet ut at det er ganske fint å henge en del i taket også. I tillegg så har jeg flere planteglade venninner i flokken min, og det er jo så gøy å få til avleggere og bytte til seg noe man ikke har fra før av. 

Elsker planter, blir aldri lei 🌿

Har ennå nelliker etter konfirmasjonen til Mille for over tre uker siden.

Synes det er ganske så dekorativt å ha lyslenker i noen av plantene.

Det kommer lite lys til denne plassen av stua, men det ser ut som om det spirer og gror her også så.

Fant disse gamle pottene på loftet, og selvsagt noen grønt å ha oppi.

I morgen er det min tur igjen å snappe hos Mammabloggerne, følg gjerne med.

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg