Vår dag 🇳🇴

Vel overstått 17. mai, kjære dere 🇳🇴

I år feiret vi den store dagen med Kristin, Dennis og lille Falk og seinere med min kjære venninne Simone og hennes nydelige familie. Det var lenge usikkert om vi kom til å rekke barnetoget her på øya vår Hundvåg, for det er jo en del ting som skal på plass med en liten baby og bunader som skal på, men takket være min dårlige husk, peilet jeg oss inn på helt feil klokkeslett. Jeg fikk nemlig alle til å tro at vi måtte stå klare på oppmøtetiden da Mille skulle møte klassen sin på helt andre siden av øya, ikke når toget faktisk begynte å gå, så vi hadde plutselig all verdens tid. Så da stod vi der da, og blomstra i hele 20 minutter før noe skjedde, men det var nå allikevel en helt fantastisk dag å stå ute å nyte dagen på.

Toget kom, og Mille også etterhvert, og det var et fantastisk syn. Lunde skole er nemlig kjent for å vise seg frem i all sin glans i form av dans. Først kom de nydelige konfirmantene dansende, og etterhvert Mille og gjengen også i skikkelig flott innøvd Polonese-stil. Da hun derimot så oss, var dansinga overfor for denne gang. Hun ville heller henge med oss, enn å følge med videre, og for å være helt ærlig dere, så var det helt greit å avslutte for henne der. Hun klarte nemlig å pådra seg noen gedigne gnagsår under fotsålene etter all gåinga i London sist helg, så det var greit at beina fikk hvile.

17. mai er vi så glad i,
moro vi har fra morgen til kveld!
Da er det så du,
om vi er små du,
er vi med likevel.
Jeg roper hurra dagen så lang,
synger for Norge mangen en sang
Og jeg, jeg kan du
elske mitt land du,
det skal du se en gang 🇳🇴

Lille fine Falk var alt for liten til bunaden sin i år, så den fikk heller henge fint til pynt resten av dagen.

Farfar passet på så mamma og pappa fikk tatt på seg bunaden i fred og ro.

Mille i farta!

Lunde skole sine flotte konfirmanter.

Rektor Anne gikk stolt i tet for de flotte elevene på skolen sin.

Jeg håper dere alle hadde en flott feiring i går, klem Nina

 

#17mai #hundvåg #stavanger #familie #bunader

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg