Er du lat?

 

God morgen, sunshines!

Overskriften i dag er sikkert kjempeprovoserende for mange. Selv kan jeg ærlig svare et høyt JA på at jeg nok har vært lat store deler av livet mitt. Jeg har hatt unnskyldninger på rekke og rad for ikke å bevege meg og kiloene har derfor rent på samtidig. Aner ikke hvor mange mennesker jeg har “slanket” vekk i løpet av de siste 25 åra, men det er sikkert blitt en del. Jo-jo slankeren, det er meg det! Tror jeg har vært innom alt av dårlige dietter. Pulver, piller, sulting (helt sykt) og all verdens grusomme kurer for å forsøke å tyne kroppen min for noen gram. Nå har fornuften seiret og jeg har kuttet ut alt det tullet. Nå er mottoet mitt “litt av alt” og jeg har begynt å bevege på meg 3-4 ganger i uka. Rask gange, rundt øya vår på 6,8 km. Det tar ca. en time og det holder i massevis for meg. Har selvfølgelig ikke alltid like lyst, men sparker meg selv i rompa og får det til på et vis.


Hvis du ikke er alvorlig syk, så har du ingen unnskyldning for ikke å bevege deg ut en tur eller trene i form av noe annet, mener jeg. Det hender det kun blir med et par ganger i uka, men jeg kapitulerer ikke for det. Det er bedre en ingenting. Det er så utrolig deilig å høste frukter av denne lille treningen, for kiloene forsvinner sakte men sikkert.

 
Mange velger å gå på helsestudio og det er selvfølgelig vel og bra, men jeg frir til det jeg har rett utenfor døra mi. Elsker det naturen har å by på, og har funnet en fin balsegang ved å gå fort på flata og løpe opp bakkene. Det er gudskjelov få bakker 🙂

Ha en fin dag dere, og god tur til alle dere som har tenkt dere ut en tur, det har jeg!

Klem Nina

  
 #trening

17 kommentarer
    1. Du er en av de mest inspirerende menneskene jeg kjenner. Takk for at du deler og sender ut så mange gode vibber til oss andre. Nå kan ikke jeg trene så mye som du desverre, ikke enda, men jeg kan jaffal komme meg mer ut enn det jeg gjør. Så i dag skal jeg ut og gå tur!

    2. Kjenner meg igjen i dine ord…….En tur rundt øynå til fots eller på sykkel er god trim og forfriskende i hverdagen – En superduper dag til deg

    3. Jepp, hadde det ikke vært for hundene mine hadde jeg aldri vært mye ute. Nå som de kan gå løse er jeg ute og går vår fantastiske runde i skogen som er på tre timer flere ganger i uka. Riktig nok ikke så langt å gå, men 50% av turen går i bratte oppoverbakker så jeg føler jeg får litt valuta for det hele. 😉

    4. Tenger ikke å være noe mer nei, det holder massevis å gå en tur. Vel og bra å bygge muskler inne i et helsestudio, men av erfaring, mister jeg interessen etterhvert og kutter ut alt. Ha en finfin dag tilbake:-) Keth:

    5. Statistikker viser at folk med hunder lever lenger:-)
      Min lille Pippi har for tiden operert to ganger på en knekt fot og ser på meg med triste øyne hver gang jeg tar frem jobbeskoa og hun må være igjen hjemme. Savner min beste turkamerat og håper snart hun blir 100% frisk igjen 🙂 Eva:

    6. Så flink du er 😉 og sååå sanne ord… Alt for mange er for late og klager over kiloene, men litt bevegelse i hverdagen gjør underverker… Du ser kjempe bra ut 😉 -silje

    7. Herlig og inspirerande.. Berre å kome seg ut ja, du har rett i det 🙂 klarte nettopp å gjennomføre mi fyrste mil i kk-mila. Det kjem ikkje til å bli eitt mål å jogge ei mil til vanleg, men kjekt å kjenne at ein klarer meir enn ein trur.. Jogging og tur i skog- mark er herleg.. Takk for påminnelsen om at vi må stoppe opp, sjå oss rundt og sjå mulegheitene i naturen vi har rundt oss. Også er jo treningssenter litt godt innimellom for litt ekstra styrketrening og gruppemotivasjon på gruppetimane. Lykke til med vidare vei til deilig helse !

    8. Eg held meg til 20-30-40min vanlegvis 🙂 Så ei mil er ikkje kvardagskost for meg. Men godt å mestre, overraske seg sjølv innimellom med å klare noko ein ikkje hadde forventa. Vikigaste er å kome seg ut, få opp pulsen og få frisk luft 🙂 God helg til deg også Nina 🙂 Håpar den blir kjempe fin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg