Redd…

 

God morgen…eller er det egentlig det?

Har vel følt meg bedre. I går fikk jeg nemlig dommen. Innen 3 uker skal jeg nakkeopereres to steder. En prolaps og en virvel hvor bein har vokst seg for stort og presser inn i en nerve. Er både letta og skremt…


Letta over at smertene var reelle og ikke bare oppkok i mitt hodet. Godt å vite at man selv kjenner kroppen sin såpass godt når noe ikke er helt som det skal. Skremt fordi det er et skummelt område å operere i. De skal gå inn via halsen, dytte spiserøret og luftrøreret til side og gjøre det som gjøres må. Høres ikke det litt skummelt ut? Det synes i alle fall jeg, MEN resultatet gleder jeg meg til. 

Skulle egentilg vært operert med en gang, med skulderen er så betent nå. Spredd seg opp i nakken, så det må roe seg ned først. Derfor satte de en heavy kortisonsprøyte, så i dag er jeg en smule satt ut. Tar noen dager før den begynner å virke, det skal bli deilig!


Nå er det bare å vente til dagen kommer. Lese seg opp på hva som skal skje, og se frem til mye bedre tider…

Godt å ha mannen hjemme, for det er helt uaktuelt å kjøre bil i dag. Pippi, vår lille Yorkshire Terrier skal fjerne masse metallbiter i beinet som brakk for to måneder siden. De må ut nå før det blir kaldere i været for de blir også kalde. Kan jo ikke forfryse den pjuskete lille foten hennes. Så skal vi fortsette med svømmeterapi, for målet er at hun skal tørre å tråkke på det igjen.

Uff, dette ble ikke noe koselig innlegg, passer meg midt i ræ.., merker jeg, men litt godt å få tankene nedskrevet. Nå er det gjort, ferdig med det!

Nyt dagen, klem Nina

17 kommentarer
    1. Uff kan ikke være godt å gå med, kan tenke meg at dette gir store smerter. Men da kan du glede deg til operasjonen er over, og du får en smertefri hverdag. Men jeg ville nok ikke lest gjennom hva de skal gjøre, det kan fort virke skremmende.

    2. Huff det høres ikke one godt ut, men skal vel bli godt å bli ferdig med operasjonen og håpe på det beste?
      Det værste er nok å gå med smertene i det daglige tipper jeg? OG ikke les for mye. Men du er vel som meg, må lese og google alt som har med selve operasjonen å gjøre.
      Gjorde det samma da minsten ble operert i fjor. Satt å så på opersjoner på Youtube og pinte meg igjennom. For ejg måtte bare vite hva ungen skulle igjennom 🙂
      Go klem oversendes 🙂

    3. Ønsker deg LYKKE TIL! Enig i at det høres skummelt ut, men så er du også heldig som har fått en diagnose og hjelp… *krysser fingrene for deg*

    4. Lykke til besteste vennen. Nå får vi tro at det snart blir bedre. Mange varme tanker, og en stor klem <3

    5. ninaoglivet: Takk for god omtanke! Jeg tror jeg skipper å lese meg opp for mye på dette. Hadde en god hånd å holde i når jeg satt der, så vi var to om å ta til oss all den informasjonen jeg fikk.
      Klem tilbake 🙂

    6. Kjenner ikke deg, men siden jeg selv har hatt 2 nakkeoperasjonerså jeg tror jeg skjønner din engstelse. Den siste (mai ifjor) er temmelig det samme som du beskriver. Vil bare fortelle deg at jeg har fått livet igave etter den operasjonen. Fra å leve i et “smertehelvete” har jeg det nå helt fantastisk. I begynnelsen merket jeg bedring dag for dag, og nå tror jeg at jeg er på topp 🙂 🙂 Lykke til og håper mine ord kan få deg til å ikke grue deg 🙂 Jeg gjorde nemlig det, og det var helt unødvendig. Klem fra en fremmed dame 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg