Vi hater aldri…

Ære være!

Det er litt spesielt å være Enga fan i Stavanger. Det merket vi blant annet godt når minsten Mille begynte i barnehagen. En da vi skulle hente henne, fant vi henne gråtende og illsint i garderoben og hun skreik høylydt: “Vi hater Viking!” Da var det på tide å ta noen viktige grep, så fra den dagen ble ordet “hate” helt forbudt å bruke her i denne familien. Det er et forferdelig sterkt og stygt ord som egentlig ikke hører hjemme en plass. Jeg merker at nakkehåra reiser seg hver gang jeg hører det. “Jeg hater kø, jeg hater fisk, jeg hater skolen” bla, bla, bla så unødvendig!

Men tilbake til laget i vårt hjerte, “Vålerenga”. Hvordan og hvorfor har vi blitt så sterkt knytta til dette noe spesielle Oslo laget som mange mener tar så stor plass? Vel, selv er jeg født på Torshov midt i Oslo by. Seinere flytta jeg til Vestli. Selv om gutta i gata, særlig Kenneth, Øyvind og Per Gunnar til min store ergrelse brydde seg mer om den runde ballen enn oss jentene, fikk de meg egentlig aldri interessert der og da. Det måtte et halvt liv til før jeg ble bitt av basillen.

Min første eide leilighet ble kjøpt på Kampen. Der hadde Bjørn Erik, Dennis og jeg noen fantastiske år før vi igjen vendte nesa vår vestover. Vi elsket det lille gjøkeredet vårt, med det pulserende hektiske livet rundt oss. Veien bort til Jordal amfi var kort. Ishockeyhallen ble vårt kall, og med det fulgte også fotballen. Når Bjørn Erik i tillegg fikk plass på Trolls, Vålerenga´s amerikanske fotball lag, ja da ble vår hobby og besettelse komplett.

Selv om mannen min er fra Arendal, ble han helfrelst. Det er takket være han at vi alle er så sterke i troen vår i dag ♥

Det var temmelig stort  for han far i huset å få kalle seg Norgesmester, for det ble de nemlig i 1996.

Hverken Pelle eller Mille hadde noe valg. De ble klansmedlemmer fra den dagen de ble født. Det var verre med eldstemannen, Dennis. Med en bestefar fra Trondheim, gikk det skikkelig feil. Han ble og er Rosenborg fan.

Min kjære mamma ble satt til å strikke, og denne dressen elsket jeg. Den ble faktisk laget i flere størrelser etterhvert som de ble for små.

Kampklare!

Første tatovering til han far.

Skjerfet er med oss overalt og det er like kjekt å ta det frem hver gang. På bl.a. den kinesiske muren, Grand Canyon og som her i Saahlbach.

Uansett hvor i verden man befinner seg kan fotball diskuteres. Ikke like kjekt for Pelle og vokse opp som eneste fan på skolen, men muffinsene gikk ned i bursdagen hans uansett innpakkingen.

Snille Christer Falck overrasket i år med signert drakt, DET er ekte kjærlighet det ♥ 

Pappa´n synger kun Enga go´nattsanger. Mille har blitt skikkelig flink med tekstene, og er alltid i godt humør når hun får være med på kamp.

Jeg er alltid positiv til siste slutt. Supporter både i medgang og ikke minst motgang. Selvfølgelig ikke fornøyd med årets sesong. Ble først kjempehappy når Rekdal igjen skulle ta over, men det gikk ikke akkurat som jeg håpet. Det må være lov å glede seg allerede til neste sesong, håpe på bedre resultater.

Sangene til Enga kunne jeg skrevet mye om. De er så sterke og vakre og jeg blir aldri lei. Tårene renner hver bidige gang jeg får muligheten å stå samla med klanen og synge for full hals.

Vi i familien Thorsen svikter aldri laget i vårt hjerte ♥

 

#VIF #klansmedlem #valerenga #oslosstolthet #

9 kommentarer
    1. Er så enig om ordet hater! Det blir altfor ofte brukt/misbrukt! Vi har da et rikt språk som kan brukes istedenfor? Veldig spesielt å lese om en familie som er så glad i fotball. Her har vi alle spilt fotball, men ser knapt en landskamp og da blir det som regel på tven, he he 🙂 Klem til deg Nina og takk for sist!

    2. Tenk på alt du har gått glipp av bare fordi du ikke hørte på oss “gutta i gata” når det gjaldt fotball. Men bedre sent enn aldri heter det…Og valg av lag er jo 100% riktig 😉

    3. Dere må jo bare forsøke å få med dere forestillingen Neste Kamp. Utrolig bra selv for oss som ikke er ihugga fotballfans og kan alle sangene 😉 Mye kultur, litt trist og forfriskende voksen humor 😀

    4. Skal ikke ta i fra dere at dere digger Vålerenga 🙂 Og mor di er flink til å strikke. Likte dressen selv om je gikke heier på Enga 🙂
      Og btw… å hate er et stygt ord 🙁

    5. Vi har alle våre favorittlag og vi skal være kjempestolte over lagene våre. Jeg er selv RBK fan på min hals.
      Men respekterer at andre har favorittlag enn meg 🙂 Vi skal være stolte supportere av klubben vår utansett hvilke 🙂 Jeg heier også på Mausund IL sitt lag selv om de er langt nede i divisjonene :)) Men de spiller fotball og da støtter jeg lagene i mitt hjerte :))) Klem og si til jenta di at Vif er en bra klubb å holde med : <3 <3 <3

    6. Fantastisk! Jeg er Vålerenga jente til de grader og som du skjønner ser jeg på alle mine medsupportere som familie, veldig creds for å “tvinge” det på barna, man må jo sørge for en fantastisk oppdragelse – og man kan ikke gjøre noe bedre for barna sine enn å få de til å ELSKE Vålerenga.
      Har selv hatt en far som har fått meg til å holde med Vålerenga, og i februar er det 10 år siden min første kamp! Utrolig gøy å tenke på.
      FRA DEN DAG, VI BLIR FØDT, OG TIL DEN DAG VI SER VÅR SLUTT. SKAL VI STÅ, KJEMPE PÅ, FOR VÅRT LAG I KONGEBLÅÅÅÅÅÅ!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg