Marius er inn!

Halloen ja!

Jøss, så sakte ting går her hjemme i dag. Dusjedag, og det er jo litt av et prosjekt. Jeg må slutte å ta alle de dagligdagse tingene for gitt, merker jeg. Måtte jo sove 2 timer etterpå, men det er jo greit det også, for da går jo dagen.

Har litt skrekk for å ikke kunne blogge hver bidige dag, men jeg tar jo konstant bilder, så jeg har alltid noe å bruke. Dette innlegget får bli en liten hyllest til min kjære mamma igjen, som er så snill og strikker akkurat det jeg ønsker. Forrige uke tok jeg på en av hennes siste kreasjoner, nemlig Marius tunikaen min, og følte meg så staselig, fin og fjong med en gang.


Ble litt stressa når jeg kun fant den hvite tightsen å bruke til, for det er ikke særlig flatterende, men når jeg først hadde bestemt meg for å lunsje i den nye tunikaen, ja da hadde jeg ikke noe annet valg.


Der var den mørkeblåe tightsen endelig tørr.


Mille og jeg fikk tunikaene våre samtidig. Denne gangen skal jeg ikke gjøre den bommerten og spare den til fest og spesielle anledninger. Det er bare tull og tøys, synes mammaen min. Få det brukt! Kan jo vaskes i vaskemaskinen, så hva er problemet? God og varm å ha på skolen nå som det er så ruskevær.


Mamma har strikket mye Marius-greier i det siste. Sjekk ut disse nydelige ponchoene vi fikk i fjor. Føler meg så fin når jeg tar den på. Under her har jeg også gjemt 21 kg ekstra. Var alltid glad i å putte på meg store klær. Får virkelig håpe den tiden er over. Ponchoen vil jeg bruke uansett, stor eller ei, elsker den.

Da har han far dratt på trening og Mille rømt på rommet sitt. Får snurre litt film fra redet mitt her i sofaen jeg da, snakkes!

Klem Nina

 

#mariusmønster #mariuskreasjoner #strikkekreasjoner #mariusgenser #mariusponcho

 

Instagram: nthorsen
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#strikking #marius

 

13 kommentarer
    1. Dem var skikkelig fine. Moren din er superflink til å strikke! 😀 Likte spesielt Mille sin (i midten), og det er 100% sikkert fordi jeg elsker rosa.. Tihi 😉 Ha en fin søndag og god bedring med nakken 🙂

    2. Estefania: Ja, vi er virkelig heldige som har en mamma/mormor som er så flnik. Tar vare på alt hun lager, for det er jo umulig å slite det ut. Mamma hadde ikke lyst til å strikke de “vanlige” Marius-fargene til Mille, rosa ble det og jeg angrer ikke et sekund. Den lyser opp.

      Nakken er der fortsatt, men bruker mye mindre smertestillende, så det er vel et sikkert tegn på at ting blir bedere 🙂

      Ha en fin søndag du også:-)

    3. Mariusmønster er virkelig in for tiden, jeg har til og med sett tekopper og duker med det mønsteret. Men jeg foretrekker Mariusmønster på strikkede klær jeg da.
      Kjempefine gensre og ponchoer mammaen din har strikket, hun er kjempeflink!

    4. Så flotte klær!! Mamma er også en racer i å strikke, men hun har så mye bestillinger at jeg ikke kan bestille alt jeg ønsker meg. En Mariustunika kjenner jeg derimot at jeg godt kunne hatt på lista over 40-års gaver neste år.
      Du er helt utrolig som har gått ned 21 kilo!!! WOW Nina!

    5. Nydelige Mariusplagg 🙂 og mamman din har helt rett – de må brukes!! Jeg har strikket en del Mariusplagg selv og blir superglad når jeg ser at mottakerne bruker det jeg har laget og de ikke blir liggende i en skuff eller et skap!

    6. Kjempe fine var dem! Nesten så jeg vurderer å spør mamma i morgen om hun kan strikke en til meg, men jeg vet at jeg kommer ikke til å bruke den mer en et par ganger (som jeg gjør med klær), og da blir det ganske dyrt å strikke den.
      Jeg synes forresten at det står så sinnsyk stor respekt til deg og Poppe, at dere er så ærlig og åpne om syndromet til Mille. Det fortjener hun så sykt mye, og hva gjør vell ikke foreldre for barna sine? Gleder meg til å selv få barn en gang i fremtiden, og jeg vet jeg kommer til å elske dem like mye om de er født med et syndrom eller ikke.
      Lurer bare på en liten ting angående dette syndromet. Vil hun stoppe å vokse etterhvert, eller vil hun vokse hele livet? Så en på TV som vokser hele tiden, og han er en voksen mann i sent 20 årene, eller tidelig 30 årene, husker ikke helt. Han hadde da dessverre en svulst på hypofysen, så det er jo to forskjellige ting. Men lurer bare på om det vil stoppe etterhvert som kroppen egentlig skal være ferdig utviklet? 🙂

    7. Silje: Tenker som så at Marius mønsteret vil være “inn” livet ut, så kjekt å ha noen koseplagg å hoppe inn i av og til.

      Ja, hun vil stoppe å vokse så fort når hun kommer i puberteten. Som oftes kommer de tidligere i den enn andre, og det krysser vi fingrene for:-)

      Takk for at du tenker på oss:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg