Nå har vi gått på en megasmell!

Ja, i kveld har vi gått på en skikkelig smell. Det begynte med en unnskyldning om at jeg ville gjøre som læreren til Mille ønsket. Tidligere i uken fikk vi nemlig hjem et ark med påskrift “Katrines matteeplekake”. Et tips om å lage en kake med barna, samtidig som vi øvde inn matematiske begreper mens vi målte opp det vi trengte. Ehhh, i begynnelsen gadd ikke Mille engang å være med, men da var jo egentlig hele poenget borte, eller hur?! Fikk henne uansett med mot slutten og det var faktisk ganske så koselig.

Jeg baker ikke. I en alder av 45 år har jeg fortsatt ikke bakt en eneste kake i hele mitt liv. Så kanskje på tide?


Jeg vet egentlig ikke om jeg kan kalle meg bakemester ennå. Det eneste jeg gjorde var nemlig å skrelle disse og skjære de i tynne båtskiver. Stod at vi trengte 5 stk. men det holdt med 2.


Hu hei hvor det går!

Var nok disse folka her som stod for den viktigste jobben.


Silikon bakeformen fikk lufta seg for aller første gang. Tror den har liggi skapet i minst 10 år…


Helt perfekt! Halvt uten kanel, slik at han far også liker den.


Med vaniljeis er jo dette helt himmelsk godt.


Fulgte oppskriften nesten slavisk. Holdt med to epler, og lot den stå 5 minutter lenger i ovnen.


Ikke lørdag ennå, men skitt au! Dette var skikkelig moro å gjøre i lag.

Håper dere også koser dere i kveld, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#Eplekake #bake #kake

 

3 kommentarer
    1. Ååååå det så godt ut 🙂 Spørs om min eplekake på onsdag holder mål….. :O den er hvertfall ikke lik he he

    2. Navn: Ble kjempestressa når jeg laget den. Visste ikke hvordan jeg skulle legge de tynne eplebåtene. Fram med Macén og bilder, men der var det jo overflod. Måtte bare ordne noe selv:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg