Made in China!

Det er fredag jo, folkens!

Her i stova, har Tonje, Lene og jeg crashlanda i hver vår sofakrok etter en hektisk dag. Det nærmer seg snuppeline sin bursdag, og jeg kan ikke sitte å vente på at gubben i huset kommer hjem fra havet, må fikse det sjøl, men med god hjelp fra bestis.

Før jeg tok fatt på dagens gjøremål, lufta jeg min tre-beinte venn, Pippi-luska. Jeg har alltid sagt at jeg aldri, aldri i hele mitt liv skal bære bikkja mi. Æresord! Hun er så absolutt ingen veske hund, men av og til trenger jeg å vite hvor jeg har henne, stue henne vekk, mens jeg ordner saker og ting. Hmmm, det hørtes jo helt rart ut! Men dere, når jeg f.eks. har henne med meg til Spania, trenger jeg å beskytte henne litt fra sol og stressa mennesker i overfylte gater, for jeg har henne jo med meg overalt. Derfor spurte jeg min kjære om han ikke kunne hoste frem en fin skulderveske, i min stil. Han er nemlig en racer på å shoppe fra Kina, AliExpress is the big thing!

Så bær over med meg, jaaaa jeg har hunden min i skuldeveske. En fargerik veske, med deilig teddyfor inni. Skråvesken er genial for meg med vond skulder, kjenner det ikke en plass når snuppa mi på 1,4 kg plasseres oppi. Love it!


Kosta vel 80,- spenn, så selvfølgelig er det en svart også på vei i posten.


Igjen synes nok naboene jeg er tullerusk der jeg går rundt med kameraet på stativ, men de begynner vel å bli vant til det.


Etter å igjen ha henta utallige pakker med bursdag- og julepresanger på Posten, gikk turen til Kvaddå (Kvadrat) hvor jeg skulle møte Tonje. Frokost/lunsj måtte til før siste innspurt av små dilldallting ble hanka inn til bursdagen.


Må jo nevne at blondinene klarte å rote seg bort noen minutter hos Gina Tricot. Der klarte vi å tiltrekke oss oppmerksomhet på en veldig uheldig måte. Begge så et fantastisk skjørt som vi bare måtte prøve. Hadde på oss tights begge to og tenkte vi skulle være smarte å prøve det på utenpå, uten å gå inn i prøverommet. Ble prikka på skulderen av ei søt butikkberta som leende sa at det “skjørte” vi forsøkte å vrikke oss inn i var en tubetopp. Jeeeeeesuuus så flaut! Dama prøvde å trøste oss med at jaja, det ligna jo litt på et skjørt, selv om skilte over skreik “Tubetopp”, blæææ. Luska inn i prøverommet begge to…


Men nå er det kvelden, dere. Hele ukas MasterChef skal freses over, med biff alá Tonje. Så blir det Beat for Beat og Senkveld, skikkelig kjerringkveld på gang. Håper brumlemann kommer hjem i morgen, men tar det som det kommer.

Kos dere, nyt kvelden, klem Nina

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg