Gavmilde engler…

I går var jeg så heldig å få treffe en allerede sammensveiset gjeng, som i flere år har møttes en tidlig ettermiddag i desember for bare å nyte hverandres selskap. Tror de har gjort dette i hele 17 år, og det var lett å se av de 25 oppmøtte at det var duket for en kveld med mye latter og ikke minst gode samtaler. 

Mitt første møte med med gjengen på “Englefesten” ga i alle fall mersmak og jeg håper virkelig på ny invitasjon til neste år.


Var jo litt usikker på om alle stilte opp i hvite klær og englefjær, så jeg iførte meg min lille søte brosje og håpet den falt i smak. Traff på mange fine englesjeler men det var kun en fjær som dukket opp på både den ene og andre i løpet av kvelden.


Det var stort å få være en del av denne gjengen i går, og i tillegg få være med å bidra til den årlige innsamlingen. I forkant hadde noen sørget for diverse flotte premier og ved å kjøpe lodd var vi alle med i trekningen. Det var ingen som holdt tilbake når loddbøkene kom rundt. Det var jo også spennende å også kunne hanke inn en fin premie.


Så var vi i gang! Alle var skjerpa til randen og denne flotte fyren her, kveldens utkårede engel, fikk æren av å lese opp vinnerne.

Sue, var så absolutt en av de heldige. Hun håvet inn et gavekort til Sjøhuset Skagen restaurant samt enda et som gir henne mer mulighet til sprell på puben Dickens, hvor vi var i går.


Nå var det jo slik at vi møttes tidlig på puben, allerede kl. 17. Utover kvelden kom det flere gjester til, og gleden var stor når en gjeng gutter, plutselig ville være med å bidra. De forærte en flaske med sprudlevann, så da vi egentlig trodde “moroa” var over, ble det liv i leiren igjen.



I tradisjonens tro, ble det altså samlet inn penger. Sluttsummen på 5010,- vil i år gå til K46. Et senter som hjelper unge mellom 17-25 år med rusproblemer. Pengene ble mottatt med enorm glede i dag.


Etter mange timer med “lott og løye” dro veldig mange hjem. Jeg derimot, tok i mot tilbudet med å henge på en liten gjeng videre. 





En minnerik kveld, med en flott gjeng endte kl. 01. Da kom husbonden og hentet meg og den overfylte bakte poteten min som stod å hang på hjørnet. 

Tidlig i seng til meg å være, men slettes ikke dumt når dagen i dag skulle vies til barn og julehandel.

Håper dere har en knakende kjekk lørdagskveld, klem Nina

 

6 kommentarer

Siste innlegg