“Mama”

 

Ja, da var vi kommet til tredje juledag og årets store byttedag. Mille og jeg var ute av huset tidlig og stod klare når butikkene åpnet. Fiksa to ting for Pelle, for han dro uventa til fjells i går. Deretter ville Mille shoppe noen flere Barbie dukker til det nye huset sitt. Fikk penger til både bursdag og jul, så det var jo egentlig greit.

Gårsdagen var helt perfekt. Vi startet med sein deilig frokostlunsj mens vi så på opptak av den gamle og kjære musikalen “Med Grimm og gru” eller som den heter på russisk “Mama” eller engelsk “Rock´n Roll Wolf” fra 1976. I Norge ble den sendt for første gang på NrK i 1983. Den har ikke vært et fast innslag på TV´n hvert år, men jeg har den kjært i hjertet som et fint barndomsminne. Tror nok jeg må ha sett den på svensk TV, for husker den som ganske skummel og da må jeg jo ha sett den tidligere enn -83, ikke sant? Mille syntes også den var skummel. Oversatte hele filmen for henne, og hun satt som paralysert. 




I dag tok jeg henne i å synge sangen, er den ikke vakker? 

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=

Senere i går kveld var vi bedt i middag hos venninnen min Kirsten, på Bru. Hun har to jevnaldrende barn som Mille elsker å være med. Tilsammen ble vi en fin gjeng på 11 stk. som koste oss ved middagsbordet helt til over midnatt. Kirsten fikk nytt Bingo-sett til jul, hun har nemlig slitt ut to spill allerede, så vi hadde juleBingo til alles store glede. Ungene fikk være Bingo-vertinner, etter å ha lært av mesterinnen selv, altså Kirsten. “Tallet er tolv, en to”. Eller som Mille foretrakk å si :”Tallet er en to, tolv”



Nå skal vi leke litt og slappe av før vi skal i nytt middagsselskap. Trengte ikke å være redd for å være aleine i jula vi, for gode venner har stilt opp hver bidige dag. 


A big happy Barbie family….

Klem Nina

 

3 kommentarer

Siste innlegg