Phuuu, back on track!

 

Ja, da var årets første tur rundt øya unnagjort!

Tenkte først jeg skulle utsette det til i morgen, MEN hvem pokker er det jeg prøver å lure da? Bare meg sjøl og det blir for dumt. Vekta viser opp 5 kg på tre måneder, så da er det bare å legge seg i selen igjen. Kan selvfølgelig skylde på stillesitting etter nakkeoperasjonen og desember som har vært et stort langt etegilde, men nå er det SLUTT! Nå er det å spise litt av alt, IKKE slanking, og å bevege seg 3-4 ganger i uken.

Nå skal de siste kg av, for herrejemeni jeg har så himla mye å se frem til, mye å glede meg over. Innen mai skal jeg ha opplevd fornøyelsesturer til  England, Skottland og ikke minst København. Formen må bygges opp nå, og jeg er gira som bare det!

Det var bare å tørke støv av treningsskoa. Jeg var faktisk varm i toppen før jeg hadde begynt på turen. Av med vanlig tøy, på med treningstøy, ekstra varmt tøy, finne frem headset og litt ny musikk. Samtidig var lille propell Pippi hoppende glad rundt beina på meg. Første langtur på henne også etter amputasjonen.


Kunne ikke vært heldigere med været. Bare å ta frem solbrillene, for en knallstart! Må jo nevne at denne dama her er  livredd for å pådra seg solskader, og siden jeg omtrent ikke har vært utendørs på månedvis var det på med faktor 30. Gal kjerring, ja det er meg det, men man kan aldri være for forsiktig med huden.


Var så spent på hvor lenge lille Pippi ville holde ut i dag. Tempoet er høyt og det er mange måneder siden hun har fått være med på en så lang tur.


Hadde for sikkerhetens skyld med meg skulderveska hennes. Har aldri brukt den, men i dag trengte jeg den to ganger. Hun ble hengende etter og jeg hadde ikke lyst til å sette ned tempoet, så da fikk hun seg en hvil. Kjempeflaut egentlig å trene og ha med bikkje i veske, folk aner jo ikke at hun er i dårlig form og må venne seg til sine tre bein, men drit i, det viktigste er at vi begge er i gang igjen!


Vi er to fornøyde jenter her hjemme nå! Tok oss en velfortjent dusj etter en flott tur rundt Hundvåg, øya vår. We are back on track!


Klem, sporty Nina

 

 

#yorkshireterrier

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg