Jeg har fortsatt kollegaer…

 

Dette har vært en spennende dag. Som dere fleste vet, har jeg tatt meg en lang pause fra arbeidslivet, for å rette opp i helsa mi. Hadde permisjon fra jobben i fjor og ønsket å forlenge det et år til. Har operert nakken tre plasser samt skulderen, og er langt i fra smertefri. Derfor er jeg ikke klar for de aller største utfordringene ennå. Jeg trenger mere tid, og har derfor følt meg usikker.

Var altså i møte på jobben min i dag, og grugledet meg. Etter å ha vært i firmaet i snart 16 år, er det tungt og trist å se at vi i disse dager er i ferd med å miste en av våre største kunder. Jeg har vært litt overalt, men de siste årene har jeg kun vært hos denne kunden. Spørsmålet mange stiller seg, er om det er mulig å få jobbe videre i selve konsernet eller om man må slutte, se etter andre alternativer.

Vi ble enige om å la det spørsmålet ligge inntil videre. Jeg er fortsatt ansatt, og døren står på gløtt for meg. De trenger ikke å hoste opp noe å gjøre for meg på lenge, og ting kan fort snu seg i IT-bransjen. 

Kjenner det er deilig å kunne la dette ligge. Godt å vite at jeg fortsatt har kollegaer der ute. Hva fremtiden bringer, aner jeg ikke, men jeg er som poteten, kan brukes til det meste.

Bjørn Erik var med meg hele tiden. Synes det er viktig å være to hvis man har muligheten til det. Han stiller alltid opp, hjertet mitt, og det setter jeg utrolig stor pris på.

Tok oss litt sushi, før vi måtte løpe videre hver vår vei.

Nå har jeg kommet hjem, og føler meg lettere til sinns og mer håpefull. Nå er det bare å fortsette som før, fokusere på å bli frisk. 


Jeg er heldig som er omgitt av så mange gode mennesker. De løfter meg opp, og derfor vet jeg at dette kommer til å ende godt.

Klem Nina

 

 

#helse

6 kommentarer
    1. Så koselig å høre! Men som du sier, helsa først! Har selv pause i jobben, grunnet helse plager.. Har Cp.. Så idag har jeg var på sykehuset i Trheim å operert god armen pga belastningsskade… Men jeg er bare lykkelig for at det finnes hjelp der ute. Livet er så skjørt vettu, alt kan skje.. Viktig å nyte, men også ta vare på det/de man har! Du er så fin og god. Ønsker deg en strålende onsdag, Nina. Klemmer <3

    2. Veldig koselig å høre . Helsa kommer alltid først. Får håpe helsa blir bedre og alt ting skjer i positivt retning..
      Er veldig greit å ha med seg noen i slike sammenhenger, betyr så mye det:)
      Ha en fin dag 😉

    3. Kjekt å høre 🙂 men ja, uansett vanskelige valg så kommer helsen først. Jeg ble selv arbeidsufør pga nakkeskade. Så lenge jeg kan bevege meg og mindre smerter, da får jeg heller være arbeidsufør. Meg selv, helse, familie…er mitt førstevalg.
      Flotte bilder av deg, du kledde veldig godt grønt 🙂
      Ha en strålende dag 🙂

    4. Lisbeth Pedersen: Jeg fikk aldri noe forvarsel. Ble plutselig dårlig, så det har tatt lang tid å godta forandringene.
      Nakken er en skummel plass å fikse på synes jeg, men stoler på de dyktige legene 🙂
      God kveld, til deg også:-)

    5. Så godt at du har fått klarhet i ting, ingenting er vel verre enn å gå der å lure og føle seg usikker… Grunnet kronisk sykdom har jeg selv stått på vent i noen år, (egen historie det der…)ikke noe kjekt. Håper du kommer til hektene igjen etterhvert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg