Endelig!

Da var den etterlengta dagen endelig her! Påskeferie for stor og små, i alle fall her i huset. Planen for kommende uke er ikke helt satt, vi tar det litt som det kommer. Bjørn Erik kan komme hjem allerede på tirsdag, men har lært av lang erfaring at ting fort kan forandre seg. Vi har blitt invitert på hytte fra onsdag av, men med en 17 åring i hus som har lagt masse planer, er det sannelig ikke lett. Han har på ingen måte lyst til å sitte å holde meg i hånda på en hytte, når han kan farte rundt med vennene sine. Så kjære dere, jeg tar gjerne i mot lokketips 🙂

I går dro Pippi og jeg opp i heia her og plukket bjørkeris. Det er perfekt å pynte til påsken med det. For første gang ever, har jeg plukka det med utsprungne blader. Helt tydelig at det har vært varmt vær her den siste tiden. Nå sitter jeg i stua vår, og det føles som om vi har flytta inn hele skogen, så koselig atte.



Husfreden får fungere som rede i en uke fremover.

Her er det hjerterom for alle.






Nå har jeg vært på hobbyjakt, og i morgen skal vi en tur på biblioteket. I påsken skapes det minner for de små, og selv om vi kanskje ikke kommer oss på den hytta, skal det i alle fall være mer enn nok å henge fingrene i. Må få ungene vekk fra TV-skjermen og spillekonsolene.

Ønsker dere alle en glad glad påske! Ta vare på de rundt dere og benytt disse spesielle dagene til å spre glede og varme. 

Klem Nina

5 kommentarer
    1. Hva med å la 17åringen være hjemme da? Så drar resten av familien på hyttetur noen dager… Er da voksen nok til å klare seg selv i noen dager! Gi dem litt luft under vingene. Viktig for at de kan bli selvstendig 🙂

    2. Er jo bare godt for ungdommen å få være selvstendig! Alt for mange som syr puter store som sofaer under armene på dem. Nei, la ungdommen få være hjemme noen dager. La han få tilliten.. Det vokser de på 🙂 Evig takknemlig for at mine foreldre ga meg tillit da jeg var ungdom.. Vokste mye på det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg