Jentene i farta!

Hei hei, kjære lesere!

Jeg har bestemt meg for at denne påsken skal bli en minnerik uke, selv om vi ikke skal reise bort. Dagene skal ikke tilbringes inne foran TV´n eller PC´n, vi må ut på sprell hver bidige dag.

I dag gikk turen til byen. Vi skippa frokost og gikk rett på café på Kulturhuset. Der har de i følge Mille, verdens beste kakao. Med toast, kakao og smootie innabord tok vi like så godt turen innom biblioteket, som ligger i samme bygg. Der leste Mille fire bøker høyt for meg, for læreren til Mille har satt i gang en konkurranse, som går ut på å leste mange gode bøker i påsken. Riktig så koselig å legge seg godt til rette på sofaen der, mens snuppa underholdt meg.

Så gikk turen videre til stallen. Der fikk Mille og jeg hente hestene alene på beitet for første gang. Fortalte Mille hvor stort ansvar det er, så den oppgaven tok hun dødsseriøst. Det blåste godt, så det er godt vi har stor bil med masse varme klær liggende i. Var bare å finne frem vinterjakkene igjen for selv om sola skinta, varmet den ikke noe særlig.

I dag var ikke Janette sin datter Lotte med. Derfor var lille Lusie uten rytter. Fineste Janette bare slapp henne løs, og tror dere ikke hun bare fulgte etter oss som ei bikkje?! Trodde ikke mine egne øyne. Skulle tro hun ville ha snudd og løpt tilbake til den gode varme stallen sin, men neida, hun dilta etter hele veien, med unntak av noen spisepauser. Morsomt! Mille fikk trava mye. Smilte fra øre til øre og sang som en cowboy der hun satt. Klarte selvfølgelig å skli av hesten i dag også, men da lo hun godt og sa: “Slapp av dere, jeg overlevde denne gangen også”.













Nok en fin påskedag å se tilbake på.

Nå er det perling på gang, og etterhvert nok en kjekk TV-kveld med bestis Tonje.

Skrives snart igjen, klem Nina

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg