Preikestolen…

Wow, for en tur vi jentene har hatt i dag! Preikestolen på sitt beste. Omtrent ingen turister og skyfri himmel, helt perfekt.

Vibecke og jeg startet dagen vår rett etter at ungene var sendt på skolen og i barnehagen. Vi pakka sekken full av vann og digre matpakker, og heiv oss på første ferje. Når vi ankom Preikestolhytta var det kun en bil der i tillegg til vår. Så turen opp var ganske så folketom, løøøøøøved it!

Vi ruslet avgårde med trebeinte Pippi i full fres foran oss. Jeg trodde kanskje jeg var nødt til å putte henne i sekken etterhvert, men neida, hun klarte seg fint på egenhånd. Gikk løs og i sitt eget tempo. Vi brukte 1,5 time opp, med små stopp hvor vi bare måtte fortelle hverandre følgende: “wow, så fantastisk!” 

Dette er turen alle bør få med seg i løpet av livet. Synes det gikk lekende lett i dag. Vi jentene skravla, lo og storkoste oss med deilig lunsj på platået, helt magisk.










Første lange turen etter amputert bein.

604 moh…


Paybacktime, etter å ha “kastet” hun til avkjøling i vannet… Full rullings, hun så ikke ut etterpå!


På ferja hjemover, så sliten…

Det er ikke bare Pippi-luska som kjenner det på kroppen nå. Tror jeg må ha meg en fem minutter på sofaen snart.

Dette var en forfriskende start på uken.

Klem Nina

 

#Preikestolen #yorkshireterrier

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg