Intimgrenser sprenges, bikinilinja er historie!

God mandags morning, dere!

Ja, da er det bare å brette opp armene og ta fatt på en ny travel uke. Det er mye som skal på plass før Bjørn Erik vender nesa si 3 uker offshore igjen. Med 17 mai like om hjørnet er “to do” lista lang. Samtidig skal heldige jeg en svipptur til Oslo fra torsdag til fredag, så det er nok å henge fingrene i.

Nylig spurte Heidi på hvordan det stod til med bikinilinjen min nå før sommeren. Kremt, kremt…der traff hun spikern på hodet over ting som er langt innenfor min intimgrense. Jeg er vel omtrent den eneste i venninneflokken som aldri har oppsøkt en skjønnhetssalong for å vokse meg, rett og slett fordi jeg synes det er dødsflaut. Det å ha fremmede mennesker så nærme intimområde, er bare helt uaktuelt, det er bare ikke min greie. Derfor ble jeg nokså satt ut når spørsmålet dukket opp.

Jeg har som sagt veldig sensitiv hud, også “der nede”. Ved voksing, hårfjerningskremer eller selvbarbering blir huden fort nuppete og irritert. I verste fall får jeg betente hårsekker, hår som kommer dobbelt og som må nappes ut med pinsett. Så forbaska irriterende og ikke minst tidskrevende. Det er ikke alltid jeg får ut det betente håret heller, og da kapsler det seg inn og blir blått og hovent.

Candela Alexandrite Laser, kan være svaret på alle disse ondene mine. Maskinens laservarme ødelegger hårfollikkelen, og håret er altså historie. Den gir resultater som varer, du blir kvitt uønsket hårvekst for godt. Selvfølgelig måtte jeg teste dette ut.

Grugleda meg litt, var redd det skulla ta langt tid og gjøre vondt, men det var “waste of time”. Størrelsen på område som ble behandlet hver gang var ganske stort, ikke sånn som før når man tok ett og ett hår, så jeg var ferdig før jeg egentlig trodde vi hadde begynt. Ved hvert “skudd” ble en kald dusj vann spruta på samme område. Jeg kjente et bittelite stikk akkurat i et brøkdels sekund, men det var absolutt ikke noe å grue seg til. Ble så overraska at jeg ba henne om å ta mere neste gang, for dette var bare moro. Sjenetheten er også borte. Vi lo oss i gjennom hele seansen, sikkert fordi jeg rett og slett er så barnslig når det kommer til det her.

 

 

 

Det var utrolig morsomt å se hårene sprette ut. Dagen etter var det også noen hår som jeg bare kunne børste vekk. Det er litt tørt og fortsatt noen røde prikker der, men ikke glem at jeg var ganske nuppetet fra før av også. Har lovet å ikke pirke og styre på selv. Skal tilbake om seks uker å gjøre det samme en gang til. Tror jammen jeg skal være enda tøffere å ta et enda større område da.

Tror egentelig jeg har syntes dette har vært ubehagelig rett og slett fordi det er så mye styr med disse nuppene. Hvem vil vel ha det eller dele det med andre? Gleder meg til å vise dere sluttresultatet senere i sommer. Da satser jeg på at problemet “der nede” er løst.

Nå er det fysio, snakkes senere!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg