Pippi skal være med på ferie, dermed basta!

God morgen, kjære dere!

Nå er jeg på vei ut døra med Mille som skal til tannlegen. Ønsk meg lykke til, for dette er en stor prøvelse. Hun er livredd, men det taes det gudskjelov hensyn til. Vi har over lang tid sakte men sikkert fått henne til å sitte i stolen, hvor tannlegen får lov å undersøke henne. Det å spyle vann, er helt uaktuelt, den lyden får henne til å forsvinne ut av dørene der på et sekund. I dag skal det borres, hjertesukk…

Ellers er det fysio på meg og deretter peelingbehandlig igjen på Avea klinikken. Samtidig driver jeg og mailer frem og tilbake med Bjørn Erik for å få ferien vår i boks. Det er ikke bare bare når den ene vil dit, den andre hit og den tredje ikke vil være med i det hele tatt. Nå er vi i mål, tror jeg. Det blir Hellas og dogén Pippi blir med!

Vi har reist til syden med Pippi før, og det er omtrent problemfritt. Har egentlig fått beskjed fra hotelleier om at han trodde det ikke var tillatt med hund på stranda, men vi tar sjansen. Vi har tidligere vært på strender i Spania med Pippi hvor hund ikke har vært tillatt, men ingen har enset henne. Hun ligger som en dronning i skyggen i teltet sitt og følger med på det som skjer i vannkanten. Jeg bader henne hver time, hvorpå hun går bananas i sanda og sover av utmattelse i timesvis etterpå. Hun elsker hundelivet i syden!

Så da har jeg bestilt rabiesvaksine, og Bjørn Erik ringer veterinæren i Hellas seinere i dag for å forsikre seg om at de har ormkuren som trengs for å få ta henne med tilbake til Norge. Regner med at det er null problem, det er nok standard i alle land å ha slikt på lager. Fant frem noen gamle mimrebilder av henne når hun ferierte i Spania sist. Forferdelig dårlig oppløsning på disse, men det får gå.




Nå som jeg har tatt valget om at hun skal være med, gleder jeg meg enda mer. Blir så bra atte!

Have a nice day!

Klem Nina

 

 

#Yorkshireterrier #reiselyst #hellas

5 kommentarer
    1. Ja, det er viktig det der 🙂 Elsker hunder, så syns det alltid er morsomt når andre mennesker legger ut bilder av dyrene sine 🙂 Merker at jeg savner hunden min veldig da 🙂

    2. Hei Nina. Jeg har med meg min lille Chiuhuahua til Hellas minst 3 ganger pr år. Ormekur selges i alle dyrebutikker der nede, og jeg går bare innom dyrlegen som stempler samtidig som vi gir kuren. Vi har hus på Naxos, og har aldri hørt at det ikke er lov med hund på stranden. Du kjenner ikke meg. Jeg bor i Bergen og er venninne av Anne Mai.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg