Slik bor vi!

Heihei!

I går gikk bestis Tonje, Pippi og jeg en liten tur ned til brygga her og etterpå opp bakken til Utsikten. Det er helt sykt det der, men av og til glemmer jeg helt ut hvor fint vi egentlig har det rundt oss. For bare et hus nedenfor ligger sjøen, og det er en skam at vi ikke benytter oss mer av nærmiljøet vårt.

I fjor solgte Bjørn Erik den lille båten vi hadde, og på en dag som det her, angrer jeg skikkelig på at jeg ikke argumenterte mer for å beholde den. Jeg tapte i den avgjørelsen og jeg husker jeg ble dritsur, men jeg kan ikke alltid vinne, blæææ.

Vi jentene satt altså og koste oss lenge på brygga. Skuet over til Stavanger sentrum mens vi småprata. Pippi leita febrilsk etter gamle døde krabber for av en eller annen grunn elsker hun å rulle seg i slik illeluktende dritt. Jeg må passe på henne som en hauk, den lille luringen.

Etterhvert bestemte vi oss altså for å ta turen opp til utsikten, rett ovenfor der vi bor. En topp, hvor en nesten må klype seg litt i armen, for hvorhen vi ser er det vakkert. Dere kan tro vi støkk, når vi plutselig ble møtt av fire bukker. Dæven, som de glodde! Ble nesten litt stressa av dem så jeg var kjapp med å ta Pippi opp på armen. Jeg aner nemlig ikke hva den lille skrulla der kan finne på, og en illsint bonde vil jeg så absolutt ikke ha på nakken. 

Det er litt moro da, at kommunen har valgt å gjerde inn et stort område her og sette ut disse dyra. De skal være med på å holde vegetasjonen nede, for her vokser det vilt.














Pippi var ikke så veldig “keen” på å bli så veldig god venn med han kameraten her bak henne. Selv om horna var sagd vekk, var ikke blikket særlig varmt og kjærlig. Vi gadd derfor ikke å henge her så veldig lenge, for det lyste “mitt territorium” lang vei av flokken.

Nei, nå skal det pakkes! Trioen Bjørn Erik, Mille og jeg skal til byen for det er “Musikkens dag” i dag. Mille skal være sammen med oss et par timer før hun blir hentet av min kjære venninne Kirsten. Kirsten har nemlig to herlige unger, Hannah og Sondre, som Mille elsker å være med, og i dag skal hun få ligge over hos dem. 

Føler på meg at denne dagen blir bra, alt kan skje…så da tror jeg kanskje vi skrives mer i morgen.

Klem Nina

 

#hundvåg #stavanger #herborjeg

6 kommentarer
    1. Hei! Det var meg som måtte bare komme og hilse, følte jeg stirret litt vel mye så måtte jo komme og forklare hvorfor:)
      Håper dere likte arrangementert, jeg synes det er helt fantastisk topp dag for alle oss siddiser, en dag å være stolt over Stavanger:)
      Kanskje vi ses senere, her er det en liten pause før vi fortsetter igjen, vi skal se Kal el på nytorget og selvfølgelig må vi få med oss siste konserten til Niterain:D

    2. Tiina: Hei, hei!
      Det var kjempekoselig at du kom bort og sa hei. Jeg blir litt satt ut hver gang, for da får dere leserne plutselig et ansikt. Jeg blir så ydmyk der og da og vet ikke hvordan jeg skal få vist min takknemlighet. Håper det var greit at du fikk en klem.
      Vi storkoste oss i går. Ble litt tidligere kveld enn planlagt, men det er ganske greit i dag 🙂
      Ønsker deg en fortsatt god pinsehelg 🙂

    3. Jeg følte det var helt naturlig med klem:) Du skriver så åpent om alt at jeg føler at du er en long lost venninne:)
      Det ble tidlig kveld for oss og, måtte gå og se Niterain en gang til på Folken men etter det var det takk for oss:)
      Gratulerer med 18 år forresten:)
      Tii

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg