Bryllupet vårt ❤️

I dag er det igjen Bjørn Erik og min sin dag ❤️

Noen etterlyste bilder, og det har jeg selvfølgelig i haugevis, MEN gud bedre så dårlig kvalitet det er på de. For vi snakker tross alt om bilder i “gamle dager”, ikke noe fancy digitale greier som vi har i dag. Det var neimen ikke lett å finne noen med såpass ok kvalitet som jeg kunne scanne, klippe og redigere frem lysstyrken på. Vi hadde dessverre ingen fotograf den dagen, for vi var ganske så “laid back” til det med bilder den gangen, buhuuuu. Kjempetrist, for jeg mangler mange bilder, særlig av alle de flotte gjestene våre. Tenk det dere, jeg har ikke et eneste bilde av mammaen min og meg engang, ikke noen av svigers i sammen, og heller ingen av den superflinke toasmasteren vår Jarle. Er det noe jeg skulle ha gjort annerledes, så var det å ha spandert på oss en fotograf.

Denne dagen ligger hjertet mitt nært og jeg kan faktisk skrive under på at dette er en av de lykkeligste dagene i hele mitt liv. Vi hadde ikke noe stort og dyrt bryllup, men allikevel var det helt prima. Hverken Bjørn Erik eller jeg har særlig stor familie, så vi ba absolutt alle. Lokalet på Grefsen i Oslo kunne romme femti personer husker jeg, og vi ba sytti. Det var nemlig superviktig for meg å ha alle vennene våre rundt oss, for jeg ville ha en real fest, og det kan jeg love dere at det ble!

Det er litt rart å sitte å se på disse bildene i dag, for alle er ikke i blant oss lenger. De eldste har falt i fra, så jeg er sjeleglad for at jeg var så heldig å ha de med den gangen. Min kjære bestefar fulgte meg opp til alteret, og jeg husker hvor stolt jeg var. Snille, gode bessen min ❤️

Dette var forresten ikke bare en stor dag for oss, eldstemannen Dennis fikk også mye oppmerksomhet. Han var 5 år og ble døpt rett etter vår vielse. Fine gutten vår, spilloppmakeren ❤️

Ja dere, fest ble det i alle fall, vel, det har jeg i hvert fall hørt i etterkant. Det var visst mye som skjedde den kvelden, som det ble det en del gode historier ut av i etterkant. Bjørn Erik og jeg sneik oss avgårde seint på natta, rett til Plaza hotell. Jeg husker vi bestilte romservice og at jeg tok meg et deilig langt skumbad. Skamsliten, men veldig fornøyd. Dagen derpå plukket vi opp Dennis hos mamma og reise rett på bryllupsreise, til solfylte Barbados. Jeg husker jeg var så lykkelig, og når sant skal sies så er jeg det ennå ❤️



























Det viktigste i et bryllup er at brudeparet har det bra. Jeg ser det er flere og flere som er fryktelig redd for at den og den ikke trives, eller at hun og han ikke kan sitte sammen, at maten ikke passer alle, eller musikken…ja listen er uendelig. Jeg mener det er opp til gjestene å få brudeparet til å skinne den dagen, alle andre problemer bør bli liggende hjemme. Jeg husker jeg var meget bestemt på visse ting, og folk lot meg styre på og derfor ble jeg også strålende fornøyd. Vi la som sagt ikke så mye penger i selve dagen, for vi gjorde mye selv. Bjørn Erik jobbet hele sommeren hos noen flinke kokker uten å ta betaling, så dere kan tro han fikk tilbake i dobbel dose når mat og kaker ble servert. Jeg er dypt takknemlig, når jeg ser hva slikt koster i dag.

Vi ønsket oss penger fra foreldrene mine og Bjørn Erik sine, og med de dro vi altså rett på bryllupsreise. Jeg husker at jeg ikke engang hadde tid til å se hva vi hadde fått i gaver. Vi bare dro lykkelige avgårde, den lille trioen vår, og feiret i 14 dager til ende på deilige strender ❤️

Klem Nina

 

#bryllup #bryllupetvårt #bunadsbryllup #bryllupsdag

10 kommentarer

Siste innlegg