Jeg bestikker ungene…

Det er ikke bare jeg som skal lese i ferien. Ungene bestikkes…

Jeg har alltid ønsket at alle barna våre skal ha like stor glede av å lese som Bjørn Erik og jeg har. Vi får nesten abstinenser hvis vi ikke får gått gjennom noen sider hver bidige kveld. Har vel i grunnen aldri helt klart å overbevise de store gutta våre om at dette er livet, men at de har tjent litt penger på dette, er sikkert og visst. For hver bok de har lest, har de fått 50 kroner. Jeg mener faktisk Dennis også fikk den summen for en del år siden, eller kanskje det var 20? 

Nå er det altså Mille sin tur. Jeg har meldt henne inn i bokklubben Twinsy. Dette er altså en nokså nystarta bokklubb for jenter i 7-10 års alderen. Bøkene skal være morsomme, engasjerende og inspirerende. De handler om sterke selvstendige ungjenter, hvor kult er ikke det? De tar opp aktuelle temaer som bl.a. vennskap som Mille og jeg leste i første kapittel på nettet i forrige uke. Konsentrajonen var skjerpet, og hun leste relativt lett gjennom det hele.

Det var ekstra moro å motta et strikkesett med oppskriftsbok også. Hun hadde veldig lyst å sette i gang med en gang, for dette har mommo lært henne, men vi manglet garn. Så det står så absolutt på handlelisten min for morgendagen.

Jeg tror på dette, jeg håper virkelig på å så en leselyst spire. Noen synes kanskje at 50 kroner er drøyt som premiering for hver leste bok, men det får så være. 






Det var ganske stas å få en iPad beskyttelse også i velkomstpakken. Særlig når frøkna akkurat har fått seg en ny iPad, slettes ikke dumt. Det er forresten ingen bindingstid i denne bokklubben, så skulle jeg ta feil og dette ikke passer snuppeline er det bare å trekke seg. Det skal altså komme en ny fengende bok hver fjerde uke til 149,- samt frakt. Dette blir spennende!

Klem Nina

 

#Twinsy #bøker #hobby

4 kommentarer
    1. Andrea er med i twinsy og er veldig glad i Isa og Bea-bøkene. Foreløpig leser vi for henne, og hun hører de på nettet, men snart klarer hun nok også disse selv:)

    2. Så gøy 🙂 Gutta he i huset har dessverre ikke lest noe annet enn Donald og skolebøker. Men de hørte masse på lydbok, spesielt Harry Potter. Jeg også er avhengig av å lese på senga hver kveld, minst. Og mannen oppnås det ikke kontakt med når han har funnet seg en god bok 🙂 Holder på med enda en sånn “feriebok” så blir den ferdig før fredag tar jeg med den også til deg 😉

    3. Anne: Så kjekt å høre. Når jeg la Mille i stad, hadde hun visstnok lest andre kapittel selv. Spurte om hun kunne være så snill å lese det på nytt høyt for meg i morgen. Må bare få sjekket litt at hun virkelig har fått lest det. Veldig uvant det her…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg