Smula svikter aldri…

Jøssenavn, for en rar dag!

Merket allerede i går kveld at denne helgen skulle bli annerledes. Når huset er tomt for alle menneskene du er så avhengig av og glad i, går lufta liksom ut av en. Jeg ble i alle fall skikkelig giddalaus, helt uten mål og mening, og klokka ble nesten fire om natte før jeg krabba i bingen. Våknet som vanlig før fuglene fiser, og det var helt merkelig å ikke ha noen rundt seg som trengte en. Kunne egentlig bare snudd meg rundt og forsøkt å sove igjen, men neida, ikke den dama her.

For det er ei her i huset som alltid møter meg som et fyrverkeri når jeg kommer ned på kjøkkenet hver morning. Lille Pippi-luska går bananas som en sjøsyk snurrebass, sikkert fordi hun mangler et bein, en skulle nesten tro hun ikke hadde sett meg på flere dager. Selv når jeg kommer tilbake etter å ha vært en tur i postkassa er det juleaftenstemning på gang. Det er mye hjerterom i den lille 1,5 kg krabaten, og det er derfor så utrolig lett å ville gi henne mye kjærlighet tilbake.

Så i dag har smula og jeg stort sett ligget under pleddet og lest ukeblader. En rusletur rundt i nabolaget ble det selvfølgelig også tid til, og nå skal vi i dusjen, ja begge to. Vi har nemlig middagsdate med Vibecke og jentene hennes på Åmøy. Skal være der snart, så det er på tide å hive seg rundt.






Ønsker dere alle en deilig gla´lørdag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg