En pause…

God morgen ♥

I dag skulle Bjørn Erik egentlig ha reist offshore for å jobbe inn en planlagt Østerrike ferie neste år, men han slapp. I stedet dro han inn på kontoret, men vi får han jo hjem igjen i ettermiddag. Det er rein hverdagslykke det!

En sliten mann kom hjem i går kveld etter å ha lagt nytt gulv i leiligheten som snart skal leies. Her hjemme fant han ei slapp frøken i sitt faste sofahjørnet. Det ville han ikke ha noe av, så han beordra meg ut i den deilige kveldssola og under pleddet i sofaen der i stedet. I tre timer spilte vi backgammon og skravla, og det var en kjærkommen forandring.

Må le litt, for jeg var nødt til å bytte plass med min kjære flere ganger. Han har panikk for edderkopper, og måtte selvfølgelig sørge for å sitte lengst unna dem. Men som den gode konemor jeg er, sørget jeg for å “fjerne” uhyggelighetene. For jeg ville jo selvfølgelig beholde denne roen og atmosfæren så lenge som mulig. 

Superkoselig av Bjørn Erik å ta dette initiativet. Er alltid en smule engstelig for slike alenestunder. Litt redd for at vi skal gå tom for ting å snakke om, for som mange vet er vi veldig forskjellige. Men jeg hadde ikke trengt å bekymre meg, kvelden gikk så alt for fort. For selv om vi har totalt forskjellige interesser, er vi temmelig like når det gjelder felles mål og meninger. Vi tror på det samme, har like verdisyn, og i går hadde vi mye på hjerte, mye og dele.










Til og med barna var på vår siden i går. Mille fikk lov å være litt lengre oppe mot at hun ordnet seg selv til kvelden. Hun fikk ligge i vår seng med vinduet på vidt gap, og vi hadde utendørs allsang for henne fra kosehjørnet vårt.

Ønsker dere en fin torsdag, tenk snart helg igjen!

Klem Nina

6 kommentarer
    1. Åhhhhhh, kor koselig !!! Slike stunder er gull verdt.. Vi har også so koselig utehjørne med sofa.. KJempe deilig når ein finn roa ilag og kosar seg slik som dette.. Slike stunder som gjer livet verdt å leve 🙂 🙂 🙂 Forholdet verdt å satse på.. Som gjer verden til ein fantastisk plass 🙂 Masse andre ting også sjølvsagt.. Men kremen av kvardag er verkeleg dette ! Likte kjempe godt den bålpanna. Kor har dykk funne den? Ønskar oss ein slik ein..

    2. karenmarenmette: Ja, det ble en fin kveld. Hvorfor gjør man det ikke oftere?
      Den bålpanna har vi leita etter i hele sommer. Til og med i Sverige, var innom alt. Det er Weber sin fjorårsmodell og jeg la min elsk på den hos ei venninne. Plutselig fikk Coop den tilbake like i nærheten her. På Randaberg til 898,- og da var vi ikke seine med å slå til 🙂

    3. Nå er det lenge siden jeg har lest bloggen din, koselig å bli litt oppdatert igjen 🙂 Så flott at dere setter at tid til hverandre <3
      Den kosejakka di´så jammen deilig ut, kan jeg spørre hvor den er fra?

    4. Renate: Ja, det var etterlengta å komme seg vekk fra TV´n, bare nyte verandre og stillheten kun brutt av knitringen fra bålet.

      Jakken er eldgammel, i hvert fall 15 år gammel, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg