Høy Pulz!

Dere vil bare ikke tro det! Gjett hvor jeg har vært i dag?!

Ikke siden peset om å slanke seg før bryllupet for tyve år siden, har jeg vært å finne i et treningssenter. Nå er jeg altså på plass igjen. For nå er det krise rundt nakken og skulderen. Jeg står bom fast, og er nødt til å stake ut en ny kurs. Jeg kan ikke kun fly til fysioterapeut samtidig som jeg tar muskelavlsappende piller og tro at jeg plutselig våkner opp en dag og er 100% frisk. Det har jeg gjort en god stund nå, og selv om lett trening, nåler og elektro har fått armen min i mer bevegelse, er smertene tilbake som før, særlig i nakken.

Derfor prøver jeg noe nytt, og det krever stor innsatsvilje og ikke minst disiplin. For det å komme i gang, samtidig som smertene kommer og går i ett sett, er tøft. Men nå har jeg bedt om hjelp og når den tilbys, må jeg gi alt. All takk til Pulz som i dag stilte opp med Kjetil som veileder. Snakk om å ta seg god tid og virkelig gå “all in” for å forstå hvordan kroppen min fungerer. Vi er begge enige om at overkroppen må styrkes og at stive muskler må få tøyd seg. Alt har låst seg de siste to årene, og nå blir hovedoppgaven å få løst det opp igjen.

Planen er å gå tre ganger i uken, samtidig som jeg fortsetter og bevege meg på tur rundt øya de andre dagene. Jeg håper på å komme inn i rutinene så fort som mulig, og høste frukter av dette etterhvert. På mandag skal jeg til legen, og jeg håper hun kan hjelpe meg med å komme i kontakt med en manuellterapeut. En mauellterapeut er en fysioterapeut med master i nakke og rygg. Har blitt anbefalt å finne en, faktisk av min egen fysioterapeut, og akkurat nå er jeg desperat. Desperat i å prøve ut alt som kan lette hverdagen. Det nytter ikke lenger å tro dette ordner seg av seg selv. Jeg er helt nødt til å ta noen grep, komme i gang! 





Selv om det ikke ble full trening i dag, men mest gjennomgang og testing, kjenner jeg at kroppen har vært med på noe uvant. Tenker jeg tar en pause i morgen, men satser på å være tilbake igjen på fredag.

God middag dere!

Klem trenings Nina (hjæææælp så skummelt…..)

 

 

#pulz #trening #helse 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg