Tomme bur! Nå!

God søndag, kjære dere.

Det er så typisk meg å våkne opp før fugla fiser når man egentlig kan nyte at ungene har skolefri og ligge å dra seg. Men neida, her sitter jeg med tekoppen sin, og ser på opptak av Senkveld, og selvfølgelig har jeg Macén planta godt i fanget. Klager ikke, for med den tette timeplanen denne familien normalt har, nyter jeg øyeblikket. Blir jo litt distrahert av Nummis og Harald da, for makan til morsommere tullinger skal man leite lenge etter. Elsker de gutta der, men tror neppe de klarer å toppe latterkrampen jeg fikk når Harald var nødt til å delta på naken yoga.

I går gjorde altså Mille og jeg noe litt utenom det vanlige på en lørdagskveld. Vi stilte opp i fakkeltoget, demonstrasjonen mot pels. Nå synes jeg nemlig snuppeline er gammel nok til å lære om livets skyggeside. For her i huset er vi så til de grader i mot pelsbruk. For det å “flotte seg” i dyrbar pels er for meg helt uakseptabelt. Norge er snart det eneste landet igjen i Europa som fortsatt har pelsfarmer og det er helt forkastelig. Men jeg er optimistisk, jeg tror på en avvikling ganske snart. Få det fjerna!

Dere skulle sett hun flotte engasjerte snuppa mi i går. Når en av talerne opplyste oss om størreslen på mink- og revburene som blir brukt i dag, at reven aldri får brukt labbene sine til å grave med, eller at minken aldri får oppleve det å svømme i vann, skreik hun ut “URETTFERDIG”. Som regel er jeg raskt ute med å dempe henne i store forsamlinger, men i går fikk stemmen hennes ruve. Når hun i tillegg fikk vite at reven blir avvlivet med en elektrode plassert i endetarmen og i munnen, ja da ble hun krakilsk. Fine jentungen min. Jeg trenger nok aldri å være i tvil når det kommer til hvilken side hun vil kjempe på i fremtiden. Hun kommer til å tale dyrenes sak ♥


Pippi var selvfølgelig med!

Vi vare hele 300 engasjerte mennesker som møttes i går. Dere kan tro det var noe feige ungdommer ved jernbanen som ikke turde å se oss i øya når vi gikk forbi dem. De strålte ikke akkurat med den stygge pelskraven rundt hetta si…









Tips: Har du en pels du vil bli kvitt, send den til Dyrebeskyttelsen Norge. De klipper den opp og bruker den til underlag til for tidlig fødte dyr. Da vil den i det minste komme til nytte, i dyreverdenen, der den hører hjemme.

Ønsker dere alle en god søndag. Her i Stavanger er det skikkelig ruskevær, så jeg gleder meg til å kle meg godt å ta med meg snuppeline i stallen seinere.

Klem Nina

 

 

#noah #dyrebeskyttelsen

3 kommentarer
    1. Ja det var et flott fakkeltog i går! Så flott å se så mange engasjerte, spesielt at det var så mange unge mennesker det viser at det blir en endring i fremtiden.

    2. Siw: Nei, så klart ikke det er greit, men dette fakkeltoget var primert mot dyr i bur, pelsfarmene her i Norge. Det er mye jeg og sikkert mange med meg er i mot, men denne gangen var det pels som var i fokus.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg