Ledd på meg ribbeinsbrudd!

God søndag og første advent dere!

Ja, tenk nå begynner den koselige førjulstiden. Er dere klare?! Jeg har ennå ikke funnet frem en eneste ting, men i dag skal vi brette opp ermene og sette i gang. Vaske, rydde og pynte. Deretter skal vi til byen og være med på å tenne julelysene på puben Beverly. Det er superhyggelig og ungene elsker det.

Men først må jeg få lov til å dele gårsdagens “Lattergalla 2014” med dere. Fyttikatta så morsomt! Jeg lo så jeg grein så i dag er jeg øm i ribbeina, magen og ikke minst kinna. Det kjekke med kvelden var jo at vi fikk med oss Anne Mai, Terje, Simone og Brede også. For når vi kom til resepsjonen hvor vi skulle hente billettene Dennis hadde fått av Ørjan Burøe, så lå det ikke bare to stykker der, men seks! Halleluja! Dere kan tro vi fikk fletta! For vi fikk vite at forestillingen var helt utsolgt og da kunne søren meg ikke vi sitte der aleine med all denne herligheten. Ringte første og beste som jeg vet kan være gærne nok til å hoppe på karusellen i en fei, og bare tyve minutter etterpå var firerbanden på plass. Takk for det altså!

For dette vil man så absolutt ikke gå glipp av når sjansen byr seg. For en gjeng! Nå vet jo dere at Lisa Tønne er min store favoritt fra før av, og hun leverete så til de grader. Når jeg våket i dag tidlig fikk jeg altså ikke sove igjen, for den mammografihistorien begynte plutselig å surre i hue på meg igjen, og da var det gjort. Dama er altså så til de grader rå, hun er ikke sann! Jeg fikk ikke sove mer og måtte opp og skrive til Anne Mai og Simone, for de visste jeg ville forstå meg. 

Nå var det ikke vare Lisa som imponerte. Konferansier Ørjan Burøe var også helt konge. Han underholdt oss en god stund mellom de forskjellige artistene, og da var det ikke bare jeg som gapskrattet. Det tok helt av til tider. Digget at han hadde gjort masse forhåndsundersøkelser om byen vår, og dro frem ting så på spissen som vi er så inderlig klar over. Ole Klementsen fikk gjennomgå og Lisa Tønne fikk også harselert litt med vår kjære Mia Gundersen. Ikke noe vondt ment, bare småting som jeg vet de begge hadde tatt på strak arm.

Vår lokalhelt Jan Rune Holdhus var jo også bare helt super. Han spilte selvfølgelig stort på homofilkortet sitt, og tok oss med på en gapskrattende runddans med lokalhistorie, julebordtips og ikke minst sang. Tror nok Anne Mai holdt en knapp på Jan Rune. Hun lo i alle fall så til de grader at hun nesten rullet av stolen ved siden av meg. 

Må også nevne for dere at kvelden startet veldig koselig på “Spiseriet” hos Valdimar. Hvis dere ikke har tatt turen dit ennå, så bør dere få fingeren ut og bestille bord. Makan til god service på betjeningen må man leite lenge etter. Nå fikk ikke vi gleden av å spise der i går, for vi hadde dessverre ikke bestilt bord, men BE og jeg har planer om å ta turen dit snart igjen.

Derimot klarte spreke Ranveig som er restaurantsjef på Salza Steakhouse å lage til det krembordet til oss på rekordtid. Aner ikke helt hvordan hun fikk det til i disse travle julebordtider, men plutselig satt vi nå der og gomla i oss verdens deiligte entrecote og hjort. Herrejemeni for et avslutnige på en helt perfekt kveld. For Ranveig og mannen Svein Petter er jo de perfekte folka å ha rundt seg i tillegg til familien Neumann. Når snille Anne Mai også tilbyr seg å kjøre oss hjem, så vi kommer oss i seng før klokken ett, ja da kan man virkelig ikke klage ♥






















Nå må jeg hjelpe han far med julepynten. Vi får heller skrives seinere.

Nyt første advent!

Klem Nina

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg