2 LoveBirds ble til 6000!

God ettermiddag, kjære dere!

Ja, da var vi kommet hjem fra London, og Bjørn Erik og jeg synes nok det var litt tøft å stå opp klokka seks i morges. Men familielivet kaller, og allerede i morgen reiser Bjørn Erik offshore igjen. Derfor flyr vi litt hit og dit nå, for det er mye jeg må ha hjelp til før han drar. 

Men guriland, skal jeg fortelle dere noe kjekt som skjedde i går?! Vi gikk på papegøyejakt langs elva Themsen. Simone og Brede var nemlig på tur der dagen før, og opplevde at store eksotiske papegøyeflokker plutselig tok av rett foran dem. Jeg trodde nesten ikke på dem, for hvordan kan slike tropedyr overleve i det kalde klimaet?

Jeg har fått lest meg litt opp på det, og en av teoriene er at en container med fugler brukt i en filminnspillning, åpnet seg på Heathrow flyplass under en storm i 1987. Av en eller annen merkelig grunn klarte noen få av dem å overleve kulda vinteren over og de begynte å formere seg. I dag er bestanden på rundt 6000 fugler og det har faktisk begynt å bli et stort problem. Så stort, at falker har blitt lært opp til å fange dem for å holde bestanden nede og under kontroll.

Jeg syntes jo dette var litt for utrolig til å være sant, så vi langet derfor ut på en skikkelig frisk gåtur. Ganske snart kom det tre stykker nydelige grønne papegøyer mot oss og landet i et tre bare noen meter unna. Kameraet var selvfølgelig med, og vi klarte å ta noen fine bilder. Fantastisk flotte var de! Nydelig der de satt i solsteiken og stelte seg. 






Alle benkene langs elva er donert av privatpersoner og forteller alle hver sin historie om folk som har gått bort.


Hjertesukk <3







Nå har vi vært i Kingston noen ganger, og byen slutter aldri å overraske oss. Elsker å rusle langs Themsen, det er så nydelig der. De flotte husene tar nesten pusten fra en og alle dronningens svaner gjør det hele komplett.

Men nå kaller hverdagslivet! Nå blir det stallen og Vilja kos.

Skrives seinere, klem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg