Gode gamle barndomsminner strømmet på…

God morgen.

I går ble gamle gode barndomsminner hentet fram. Jeg hadde to ærender i byen som var unnagjort på fem minutter, men siden jeg allikevel var der møttes vi jentene til en deilig lang frokost/lunsj. Vi hadde avtale i et av Stavangers eldste og vakreste bygninger, nemlig på Skagen Bageri. Nå var ikke julepynten og interiøret like gammelt som bygningen på 300 år, men det var nok av ting og tang der som mintes gode barnetider med mine besteforeldrene på Torshov.

Hele huset er preget av historie og kultur, er utrolig godt bevart og har masse sjarm. Var først litt redd for at det ikke var åpnet når vi kom, men når stamgjestene har en gjennomsnittsalder på 65+, ja da sier det seg selv at de åpner først i byen.

Utvalget av klassiske gode smørbrød stod på rekke og rad når vi kom, men først og fremst var det marsipankaken som fanget blikket mitt. “Kakomanen” i meg våknet, og det var en selvfølge at et stort saftig stykke måtte bli mitt. Åhhhh jammi, for en nytelse!

En ting er i alle fall sikkert. Dette stedet skal snart besøkes igjen, og da skal jeg ta med meg Mille-mor. Min mamma og mommo tok alltid med meg på kafé som liten når vi en sjelden gang var i byen. Og dette stedet er ypperlig hvis en ønsker seg koselig samvær i hyggelige omgivelser. For dette er ikke et “hypert” moderne sted man haster innom, her finner man roen.













Da skal jeg fyre i peisen og fortsette på julekortene. 

Ønsker dere alle en finfin onsdag, klem Nina

1 kommentar
    1. Gammel julepynt; eg har julelys til juletreet som min bestemor kjøpte for over 70ÅR siden! De funker fremdeles og betyr utrulig mye for meg. Masse gode minna med dem! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg