To familier ble til en <3

God 1. juledag kjære dere ♥

Ja, da var snuppeline også endelig våken. Hun fikk sin aller første mobil i går, og jeg hadde ikke hjertet til å be henne gå å legge seg før hun hadde fått testet den i timesvis. Så klokka ble langt over midnatt før vi fant senga. Vel, jeg må innrømme at jeg har hatt et par deilige timer på sofaen helt alene nå, kun med TV2 sin God Morgen sending som selskap. Men nå skal jeg snart lage stor julebrunsj og få liv i guttaboys.

Gårsdagen ble helt annerledes enn vi hadde planlagt. Siden bessen ble syk i Oslo og vi derfor ikke kunne ha besøk av mamma, var det meningen at ungene og jeg skulle være alene. Men noen hadde andre planer for oss. Fantastiske Anne Mai, Simone, Terje, Brede, Mayra og lille Mie-bie ønsket nemlig å feire dagen med oss. Så i steden for å sitte alene på hver vår kant, fant vi hverandre og laget god julestemning i sammen ♥

Simone og Brede kom tidlig, og de første timene tilbragte vi på kjøkkenet. Da steg julestemningen enda et par hakk, for hva er vel ikke koseligere enn å samles rundt det som for meg er noe av det viktigste i jula, nemlig maten! Brede er reine mesterkokken, og resultatet ble upåklanderlig.

Midt blant stekende medisterkaker, spinn gale unger og borddekking kom selveste julenissen. Snilleste Kjell Arve “Hesten” hadde som før meldt seg frivillig til å være julenisse for en skokk unger rundt om i hele Stavanger. Mille som er en stor “beliver” holdt på å gå i taket når noen i rødt sneik seg rundt husveggen her. Med en noe skeptisk Mie på slep, ble altså nissen og hans medhjelper til slutt bedt inn i stua. Hjertesukk for en nisse! Mannen med det store hjerte ♥

Gode og mette ble vi. Kakene kom på bordet etterhvert, og presis klokken syv begynte vi på haugen av pakker. Store og små åpnet den ene overraskelsen etter den andre, og etter noe som kjentes ut som en evighet kom vi endelig i mål. Pappa Bjørn Erik ringte fra Nordsjøen og fikk høre gledeshyla til minstejenta når hun åpnet den gjeveste gaven og han fikk også bekreftet av guttene sine at den kommende fotballturen til Tyskland falt i smak. 

En veldig koselig julaften ble det. Mye bedre enn jeg hadde turt å håpe på takket være gode venner som beriker livet mitt ♥ 


Simone på sms: “Du bør nesten komme ut og møte oss når vi kommer hvis du vil ha en god latter”. Åhhh søteste altså!


Nisselua kan aldri være for lang.




Mille er ikke noe særlig fan av smellertene jeg alltid pynter bordet med, så Simone fikk stor stjerne i boka når hun løste det problemet.









Bøllefrøa!




Noen har bakt…og det er ikke meg.






Åhhh Vibecke du Vibecke ♥






I det vi begynte å åpne pakkene i går kveld, begynte det å snø og det gjør det faktisk nå også. Det er så vakkert der ute, og det gir julen det lille ekstra synes jeg. Nå skal de neste timene nytes med min kjære barn. 

Håper dere alle har det bra. Jeg vet det sitter noen der ute og kjenner på at ting ikke er helt greit, mens vi andre nyter hverandre, men jeg håper og tror ting blir litt lettere og bedre etterhvert ♥

Juleklemmer sendes i fleng, Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg