Sykehusbarn skapte en magisk drømmedag

God søndag kjære dere!

Det er med tårer i øyekroken jeg sitter og mimrer over gårsdagens juletrefest. Gledestårer vel og merke. For dere kan tro vi ble glade for nok en gang å få delta på stiftelsen Sykehusbarn sin store begivenhet. Dette er nemlig dagen hvor barn som tilbringer mye tid på sykehuset, være seg de selv er syke eller andre familiemedlemmer, får et skikkelig avbrekk fra alvoret i hverdagen. Sammen med familien sin får de en drømmedag av dimensjoner, takket være en haug av frivillige. Det varmer et mammahjerte ♥

Jeg håper og tror at våre lille solstråle Mille en gang skal slippe helt å måtte sove over på sykehuset et år. Til nå har vi altså ikke opplevd det, men vi klager så absolutt ikke. Mille hadde langt færre sykedager i fjor enn året før, så vi er positive og tar hver dag som kommer med åpent sinn.

I hele fem timer fikk altså snuppeline kost seg. Jeg merker selv jeg storkoste meg, for denne gangen klarte jeg å slappe skikkelig av. Dette er nemlig trygge og hyggelige omgivelser for jentungen min. Her er det høyt under taket, og hvorhen hun henvendte seg i går, ble hun mottatt med åpne armer og et varmt smil. For som dere gjerne har fått med dere, så elsker Mille å komme i kontakt med folk. Hun snakker rett fra levra, oser av følelser og kan med andre ord være meget intens, men i går var det helt innafor, helt ok. Jeg lot Mille være Mille, og hun strålte med alle de andre.

I fjor var det selveste ordføreren i Sola kommune som åpnet festen ved å klippe over den røde snora. Dere kan jo gjette hvem som var med i år og hjalp til? Dere skulle sett ansiktet på Mille-mor når konfransieren Jan Rune ropte henne opp på scenen. Hun visste ingenting på forhånd og spratt altså opp til han på nullkommaniks. Hun var så stolt (jeg og), og klarte seg så bra der oppe. Sjarmerte nok Jan Rune litt, for de to endte til slutt opp som “bestevenninner” hvorpå Mille fikk overta den kule Marilyn Monroe button hans. Den tror jeg nesten jeg må få låne neste gang jeg skal ut på noe sprell.

 For en fest, for en dag! Jeg har altså ikke ord!


Dere kan tro de selvbetjente popcorn- og softismaskinene fikk kjørt seg!




Skulle nesten trodd jeg hadde kjent Trond og Ingrid hele livet. De tar deg i mot med en stor klem, setter seg ned ved bordet ditt og får deg til å føle deg så velkommen. Tror aldri jeg har møtt større engasjert hos noen mennesker før ♥


Hilde Selvikvåg sang så vakkert at vi ble helt satt ut…












Jeg tror sannelig ballongskrekken er kurert! For aller første gang spurte Mille selv om hun kunne få en. Jeg stod lamslått og så på mens han flinke her lagde en svaneballong til henne. Ba inni meg om at den ikke måtte sprekke…og det gjorde den ikke ♥



Jeg hadde egentlig ikke tenkt å vise dere tallerkenen min. Kremt, noe pålessa, MEN Quality Airport Hotel på Sola har altså så god mat. Jeg kunne ikke dy meg…

Nå er det tredje gangen Mille har fått den glede av å møte Laila. Hun tryller med farger og maling ♥



Jammi!












Jeg er så takknemlig! Det siste Mille sa i går når hun la seg var:”For en luksus dag! Thihiii, hun får sagt det hun snuppa vår ♥ Ingen er vel i tvil om at dette var stort. Vi som foreldre setter så utrolig stor pris på alle ildsjelene som har klart å skape denne magien.

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndag. Vi skulle egentlig en tur ut nå å gå på Hellestøstranda, men været ville noe helt annet. Vil blir inne og forblir i kosedressen i stedet.

Klem Nina

 

#sykehusbarn

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg