Kanelboller, kremtopper, lakrisbåter og kakao…

God morgen kjære dere ♥

Da har vi lagt den tunge dagen bak oss, og er godt i gang med onsdagen. Mille som var utrøstelig i går, er hjemme fra skolen. Det er godt å ha henne rundt seg. Godt å ha en som trenger en, en å pusle og stelle for.

Jeg var ganske sikkert på at “Bessen” ville forlate oss i går, og plutselig stod jeg ovenfor en situasjon jeg aldri hadde vært i før. For selv om jeg har forberedt ungene i dagevis, visste jeg ikke helt hvordan de ville ta den endelige slutten. Utrolig tungt å være budbringeren, men det eneste rette. Dennis ringte jeg opp på jobben i Oslo, og det var vondt å vite at han satt der uten noen av sine nærmeste rundt seg. Pelle var på vei til åpen dag på skolen, sein skoledag, men snudde og kom sønderknust inn dørene her. Mille var akkurat kommet hjem fra skolen, og hun knakk helt i sammen i armene mine. Da “snubla” vi litt alle mann. Følelsene tok overhånd…igjen, men det var litt godt i alt det vonde. 

Var som sagt veldig klar over at dagen var kommet, og jeg følte jeg måtte gjøre noe spesielt for oss alle. Noe som minnet oss om “Bessen”. Kanelboller ble tingen! Mamma har alltid kanelboller tilgjengelig. I tillegg elsket “Bessen” lakrisbåter og kremtopper. Så får å stilne hulkinga til Mille etterhvert, spurte jeg om vi skulle lage i stand litt kos i stua. En slags minnekveld.

Mille tente lys og fant frem den nyinnkjøpte barnefilmen “Operasjon Arktis”. Kanelbollene gikk ned på høykant med deilig kakao, og etterhvert fant vi en slags ro med hverandre ♥ 








Mille klarte ikke å falle til ro når hun skulle legge seg. De vonde tankene tok overhånd gang på gang, og jeg visste ikke mine arme råd. Løsningen ble Pippi. Hun fikk ha Pippi i sengen, pappa sin seng. Da sovnet hun ♥

Ønsker dere alle en finfin dag, klem Nina

3 kommentarer
    1. Varme tanker til dere alle. Vondt er det uansett hvor forberedt man er.
      Godt du klarte å fokusere på noe positivt med kos for dere alle.
      Tenker på dere.

    2. Varme tanker til dere alle. Vondt er det uansett hvor forberedt man er.
      Godt du klarte å fokusere på noe positivt med kos for dere alle. Ønsker dere en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg