Takk for at du er du Mille 💕

Kjére ungen min 💕

For ikke lenge siden var det noen som mente du var litt av ei urokrÄke.
At du bevisst gikk inn for Ă„ vĂŠre vrang og at du til tider opponerte noe i overkant mye. RĂ„det jeg fikk var Ă„ stramme inn tĂžylene, disiplinere deg.

NĂ„r jeg tenker pĂ„ hvordan folk kan oppfatte deg, blir min visjon enda tydeligere. Min store oppgave i livet blir Ă„ ruste deg opp for samfunnet og livet generelt. Men det aller viktigste blir Ă„ la “Mille fĂ„ vĂŠre Mille”.

For du er ingen urokrÄke, bare en liten jente som ikke er som alle andre.
Det er viktig at vi forstÄr hvordan du tenker og hvorfor du reagerer som du gjÞr. Du trenger takhÞyde og forstÄelse. Du mÄ sees og hÞres. 

For du er unik jenta mi. SĂ„ vakker og blid. Ærligere sjel skal man leite lenge etter. Det er kanskje der det trykker for enkelte. For sannheten er ikke alltid sĂ„ enkel Ă„ takle, men rundt deg sĂ„ har vi ikke noe annet valg. For i din verden er det det ekte som teller.

Du er handlekraftig, og agerer ofte sterkere enn andre ville ha gjort.
For ting er ikke alltid sÄ enkelt, for du oppfatter ofte verdenen annerledes.
Det er kort mellom latter og grÄt, sinne og glede, men det er helt greit, sÄnn er det bare.

Takk for at jeg fÄr lov til Ä vÊre mammaen din.
Takk for at du er du. Du beriker hverdagen min og alle rundt deg.
Sammen skal vi lĂŠre verden Ă„ akseptere og ikke minst respektere deg.

Din mamma 💕

 

 

NĂ„r man har en jente med et syndrom som ikke alltid er sĂ„ synlig pĂ„ utsiden, er det ofte lett Ă„ bli misforstĂ„tt og bli stemplet som vanskelig. Det har derfor blitt sĂ„ utrolig viktig for meg at man ikke automatisk behandler Mille som “alle andre”, for hun er ikke som “alle andre”. 

Jeg kan ikke gÄ rundt konstant Ä bekymre meg for morgendagen. Det er ikke alle kamper som mÄ kjempes eller alt vi trenger Ä forstÄ. SÄ lenge jentungen min trives og har det bra, sÄ er livet herlig. 

Ønsker dere alle en superduper dag!

Klem Nina

 

#sotossyndrom #mamma #hverdag #barn

5 kommentarer
    1. Mille er helt perfekt, hun lÊrer alle rundt seg Ä se verden pÄ en annen mÄte, faktisk en mÄte som bare er fantastisk.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg