Dette visste du kanskje ikke om meg!

Hei fininger!

Det har vært en trend i det siste å legge ut “funfacts” om seg selv. Det ville min kjære mann Bjørn Erik gjerne være med på. Neste år har vi vært gift i 20 år, gulp, og da sier det seg selv at han sitter på en del fakta om meg som dere kjære lesere kanskje ikke vet om.

Så hold dere fast, her har dere 10 funfacts fra min kjære til meg, ENJOY!

  1. Nina ser UANSTENDIG mye dritt på TV! Det går i Honey Booboo, Kardashians, Housewives fra Hollywood, Beverly Hills, San Diego, Atlanta, New York osv. Samtidig ser hun også norsk reality: Bloggerne (hun sier det er pga Dennis og Kristin, men hun så på det før de ble med også), Robinson (kjedelig), Paradise Hotel (kill me now!), Unge Mødre (eller bare “Mødre” som vi kaller det i Arendal).
  2. Nina er IKKE redd for edderkopper! Derfor er hun min store helt hver gang huset vårt blir invadert av de aller giftigste dyrene i universet. Hun tar ansvar og dreper dem. Alternativet hadde vært at jeg brant huset ned til grunnen flere ganger i året.
  3. Nina er IKKE for likestilling i heimen. Der er det fremdeles mann og dameoppgaver. Damene tar seg av sminking, hårføning og innkjøp av klær. Guttene tar seg av tungt arbeid utendørs, innendørs, oppussing, osv.
  4. Nina er en STOR dyrevenn! Hun har for tiden hest, hund, katt, undulat og fisker. I løpet av 18 år i Sjarkveien har hun også hatt chinchillas, hvittoppet kakadue (en ondskapsfull rosesaks med vinger), flere katter/fisker/undulater og en ekstra hund.
  5. Selv om Nina er glad i dyr, hadde hun ingen problemer med å “tynne ut” rekkene når vi fikk kattunger. Det hendte en gang at Nina måtte ta seg av oppgaven med å redusere antall kattunger når Lala (den nå steriliserte katten vår) hadde vært ute og horet seg. Dama er iskald.
  6. Nina MÅ ha kos på ryggen om kvelden når vi legger oss. Av og til holder det med 5-10 minutter hvis hun er trøtt og vil sove, men som regel må det koses i minst 30 min. Dette er visstnok nødvendig for å få sove med meg i senga.
  7. Nina snorker IKKE. Det er bare koselyder for at jeg skal være sikker på at hun har det bra.
  8. Nina lider av ett spesielt syndrom som gjør at hun blir fortere lei av farger enn vanlige mennesker. Derfor må det males mye oftere hjemme hos oss enn i andre hjem. Syndromet kommer visst ofte hos kvinnfolk som har sett litt for mye på tv-programmer som “Norges styggeste rom”, “Sinnasnekkeren”, “Ekstrem oppussing”.
  9. Nina liker ikke å lage lister, sier hun. Men hvis jeg skal klare å holde orden på alt hun vil ha gjort, må det skrives ned. Så det blir en del lister allikevel.
  10. Nina har en feilkobling i hjernen, som gjør at hun bruker feil ord i forskjellige setninger. Det kan være frustrerende for meg, da jeg liker å gjøre nøyaktig det jeg får beskjed om, for å ikke “vekke dragen”. Eksempler kan være; Feil bruk av navn (Ombytting av Bjørn Erik, Pelle, Mille, Dennis, Pippi, Lala). Ganske vanlig, men av og til frustrerende. Feil bruk av stedsnavn, feil navn på saker og ting. For oss her hjemme går det greit, men det skaper morsomme situasjoner der jeg med vilje gjør nøyaktig det jeg får beskjed om, selv om jeg vet hun mente noe annet. For Nina merker ikke at det er feil ord som kommer ut, hun tror jo at det hun tenker er det samme som det hun sier.

For uinnvidde kan det sikkert høres ut som om det er masse negativt jeg har listet opp her (unntatt det med edderkoppene), men det er det ikke!

  • Det at hun liker andre programmer enn meg på TV, betyr jo fint lite så lenge hun godtar at jeg ser mine program (Alt på Discovery/Max og Sportskanalen).
  • “Mangel på likestilling” gjør at jeg får muligheten til å være MANN! Ikke noe er mer deilig enn å få gjøre “manneting” og så å få skryt av det etterpå. Skifte dekk på bilen, hogge ved, male huset osv.
  • Det at Nina klarer å “fjerne” nyfødt kattunge er jeg sjeleglad for. Jeg hadde nemlig aldri klart det. Jeg er en stor pyse der også.
  • “Kos på ryggen” gir meg en god måte å bevise for Nina hvor høyt jeg elsker henne. Det er en fin avslutning på dagen å kunne gi kona mi noe av det beste hun vet, uten at noen av oss trenger å bli svette.
  • Lydene til Nina om natta plager meg ikke i det hele tatt. Jeg klarer å sove på helikopteret til og fra jobb i Nordsjøen, så litt godlyder fra kvinnen i mitt liv er bare koselig.
  • Nina sitt “oppussingsyndrom” gir meg igjen muligheten til å gjøre henne glad. Og det er ikke alt hun ønsker seg kom går i oppfyllelse. Siden det er jeg som står for oppussingen, så blir det bare gjort hvis jeg er enig 😉
  • Nina sine lister redder dagene mine. Jeg er ikke alltid like oppmerksom på alt hun sier, så hvis ikke det er skrevet ned, blir det glemt.
  • Nina sin ombytting av ord er en stor kilde til humor i min hverdag. Samtidig er det enda en av de tingene som gjør Nina til Nina, og som gjør at jeg elsker henne høyere enn månen! 



Til slutt vil jeg si at Nina er uten tvil det beste som har skjedd meg. Uten henne tør jeg ikke tenke på hvor jeg hadde vært i dag. Hun er en kanonbra kone, kjæreste, venn og kilesteinen i vår families bro. Uten Nina ville vår familie falt sammen som ett korthus! Jeg takker skaperen for at jeg var så heldig å finne ei så bra dame 💕

 

#funfacts #ommeg

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg