Fetehelgen er over!

God mandag dere!

Denne dagen har jeg grua meg til lenge! For nå er det slutt…igjen! Det har lenge vært en plan denne dagen, å sette foten ned etter flere uker med festeligheter. Nå skal kroppen svette og svi fra morran til kveld, hjelpedumeg!

Så denne helgen har vi ikke gjort noe annet enn å slappe av og kost oss med det beste vi vet. For min del har det vært ostefondue og Bjørn Erik har gafla i seg hjemmelaga crispy chicken. Jeg tror faktisk jeg kunne ha spist ostefondue hver bidige helg. Tro det eller ei, men denne dama her har faktisk slitt ut fire fondue sett. Som regel er det noe man gjerne får i presang og stuer vekk langt inn i kjøkkenskapene, men ikke her i huset. Det fine er at jeg har gått over til elektrisk i steden for å leke med rødsprit og flammer. Mye enklere og det smaker helt likt.

Jeg bruker alltid Tine sin taffel ost med tomat smak. Skjærer den i terninger før jeg rører den ut i 1 dl vann og 1 dl hvitvin. Så smaker jeg til med litt hvitløk og pepper og sper på med mer vann og hvitvin for at den ikke skal tykne. Som tilbehør har jeg oppskåret loff, paprika og druer. Det er lurt å skjære opp loffen minst en time i forveien. Blir den for fersk og myk, ramler den av i gryta og da må du på fisketur.

Dette tar meg 10 minutter, det er utrolig lettvint, supergodt og ikke minst en innertier å servere i godt lag!










Nå skal fettet brenne! Først blir det å gå rundt øya og dertetter blir det å pumpe jern på Pulz. Gi meg styrke!

Ønsker dere alle en super start på uka!

Klem Nina

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg