Vaksinert!

God morgen!

Som barn av en mamma med Polio så er det ingen tvil om at jeg igjen har tatt forhåndsregler og vært og vaksinert meg. Nå som vi vet at vi skal til Bali i sommer, tar vi ingen unødvendige risikoer.

Mille trengte kun å vaksinere seg mot Hepatitt A, men jeg måtte i tillegg friske opp noen av de gamle traverne. Myndighetene trodde lenge at virussykdommen Polio var noe de klarte å utrydde. Europa ble i en lang periode faktisk erklært poliofritt, men nå blomstrer den dessverre igjen.

Jeg synes det er noe naivt å tro at man kun ved å være “forsiktig”, unngår å bli smittet av disse “styggedommene”. Når vi velger å oppsøke verdensdeler hvor dette forekommer, ja da har vi et stort ansvar å ivareta.

Samtidig når vi var hos den hyggelige damen på “Centrum Vaksiner”, ble vi også opplyst om diverse andre farer. Vi fikk blant annet beskjed om at det er dyr med Rabies på Bali. Mille fikk klar og tydelig beskjed: Klapp ALDRI dyra der nede! Hold deg langt unna kattene og hundene! Det var faktisk ganske greit at hun tok for seg Mille på akkurat det punktet, for jeg ser at hun alltid tiltrekkes søte kattunger. Vi har akkurat fått opplyst at nesten 30.000 hunder har blitt avlivet samtidig som 200.000 hunder har vært med på et omfattende vaksinasjonsopplegg. Planen vår har hele tiden vært å besøke “Ubud Monkey Forest”, men det må vi nok revurdere. Tror vi er nødt til å sjekke dette enda nøyere før vi reiser. 







Nå sitter jeg og venter på at folk fra Brannvesenet skal komme på besøk. De stikker innom en gang i blant og sjekker at vi har alt på stell her hjemme, noe jeg synes er supert. Seinere blir det en liten snarvisitt på Avea Klinikken for deretter å ta turen i stallen. 

Ønsker dere alle en glad tirsdag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg