Hellstrøm hadde nok vridd seg av gremmelse…

Hva er fiskegrateng mamma?

Ups…tja, litt flaut at 9-åringen i huset ikke visste hva fiskegrateng var, men kanskje ikke så rart siden jeg aldri har lagd det. Pelle var kjapt ute før jeg fikk svart. Han ville nemlig IKKE at mora skulle sette i gang noe fiskeprosjekt. Hmmm, men noe måtte jeg jo gjøre, og jeg kan vedde på at Mr. Hellstrøm hadde vridd seg av gremmelsen, men det skit æ no i!

Jeg lagde nemlig en ekstra-light versjon, med (hold dere fast) fiskepudding! Kjøpte inn en sånn lang sak og skar den i små biter. Deretter kokte jeg opp poteter i små terninger og makaroni og rørte det hele sammen med 7 dl hvit saus (hold dere fast igjen) fra Toro, min aller beste venn. Egentlig så skulle jeg jo toppa det hele med strøkavring, men neida, jeg kjørte heller på med ost. For man kan aldri få for mye ost, passer til alt det.

Som dere skjønner så kommer dette ALDRI til å bli en matblogg. Jeg liker å lage et par-tre retter som jeg virkelig veit folka mine setter pris på, men ellers så er det Bjørn Erik som kokkelerer og takk gud for det!

Det morsomme er at to unger satte seg nokså sure til bords, for hele huset luktet jo fisk, noe som så absolutt ikke falt i smak. Men som alltid så MÅ de smake på ting før de uttaler seg, og ordet “liker ikke” er faktisk strengt forbudt i dette huset. Man må gjerne si man foretrekker andre ting, synes smaken var noe uvant, men “liker ikke” er et negativt lada ord som jeg egentlig synes folk kan holde for seg selv. 

Var veldig spent på reaksjonen, men jeg hadde ikke tenkt å uroe meg, de ELSKET det! Kanskje ikke så rart, det var jo tross alt ost på, thihiii. Det gikk ned på høykant, og Mille spiste altså det her to dager på rad. Den tredje dagen var det tomt, og surfjeste viste seg et lite øyeblikk der, men jeg har lovet å lage ny form om ikke så lenge.

Fiksepudding-makaroni-poteter-Torosaus-ost retten min slo virkelig an!





Nå skal jeg ut og plante blomster i bedene mine. Det er skikkelig kaldt selv om sola viser seg fra sin beste side, så det er bare å finne frem varme klær. 

Ønsker dere alle en fin tirsdag!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg